Show simple item record

dc.contributor.advisorYazıcı, Arda Bülben
dc.contributor.authorHarmankaya, Rabia
dc.date.accessioned2020-12-06T15:41:51Z
dc.date.available2020-12-06T15:41:51Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105321
dc.description.abstractTasarım müzeleri dünyada yaygınlaşan ve merak edilen bir kültürel mekân haline gelmiştir. Tasarım müzesi bir tasarımcının kimliğini tanımlayacağı, tasarımın büyüsüne kapılacağı aynı zamanda tasarımı yeniden keşfedeceği, yepyeni fikirlere varacağı bir ortam olarak düşünülebilir. Tasarım müzesinin etkilediği topluluk sadece tasarımcılar değildir, tasarım müzesi toplumun birçok kesimini etkilemektedir çünkü bir anlamda toplumun tercihlerinin, kültürel birikiminin, tarihsel bilincinin yansıması ve kaydıdır. Tasarım müzesi ürünlerin niteliklerinin zamana yayılarak değerlendirilebileceği toplumdan etkilenen ve toplumu etkileyen, toplumu besleyen ve toplumsal olaylardan beslenen hem ekonomik hem sosyal hem kültürel hem politik hem apolitik hem demokratik bir oluşumdur. Bu çalışmada tasarım müzelerinin oluşum süreçleri, var olma hikâyeleri ve farklılık gösteren karakterleri incelenip analiz edilmeye ve bileşenlerine ayrılmaya çalışılacaktır. Tasarım müzesini var eden katmanlar ve bunların farklı bileşimlerle bir araya gelmesiyle oluşan her tasarım müzesini kendine özgü kılan formülleri, içerikleri ile değerlendirilecektir. Bu sayede tasarım müzesinin var oluş sebepleri daha iyi anlaşılıp daha sonraki tasarım müzeleri için bir ilişki haritası, yol haritası çizmek mümkün olabilecektir. Tasarım müzelerinin hiçbiri kendi sosyokültürel bağlamından uzak değerlendirilemez ve ondan kopuk var olamaz. Bu araştırmada tasarım yüksek lisansı disiplinler arası bakış açısıyla tasarım müzesi bu çerçeveden analiz edilmeye çabalanmış ve çalışmanın sonunda tasarım müzesi ve tasarım belleği oluşturma yolunda Türkiye'nin durumu bulgular üzerinden değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractDesign museums have become a popular and widespread concept in the world. The design museum can be thought of as an environment where a designer will identify his identity, where he will feel like he is in the Disneyland of design, and he will be under the spell of design and at the same time rediscover the design and get new ideas. Not only designers will be influenced by the design museum but also the many parts of society because it is a reflection and record of society's preferences, cultural accumulation and historical consciousness. In this study, the formation process, existence and different characters of design museums will be analyzed. The layers that make up the design museum, the reformation of that layers with different combinations, and the principles that make each design museum unique will be evaluated together with their contents. By this way, the meaning of design museum will be better understood and it will be possible to have an interaction between museums, a road map for latter design museums. In fact, each design museum is a product to solve a different problem with its own dynamics and everyone has unique identity influenced by environment and culture. None of them can be considered far from their own sociocultural context and can not be separated from it. In this research, from a different perspective of a transdisciplinary design graduate, the design of the museum will be analyzed and Turkey's position towards design museum will be evaluated based on the findings.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüzeciliktr_TR
dc.subjectMuseologyen_US
dc.titleBir sosyal ve kültürel bellek oluşturma: Tasarım müzesi
dc.title.alternativeCreating a social and cultural memory: The design museum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-23
dc.contributor.departmentTasarım Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmMuseums
dc.subject.ytmDesign museum
dc.subject.ytmExhibition
dc.subject.ytmSocio-culture
dc.subject.ytmMemory
dc.identifier.yokid10228588
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOBB EKONOMİ VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid533620
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess