Show simple item record

dc.contributor.advisorŞenler, Filiz
dc.contributor.authorBaykan, Ziya Gökberk
dc.date.accessioned2020-12-06T15:41:27Z
dc.date.available2020-12-06T15:41:27Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105310
dc.description.abstractModernizmden postmodernizme sancılı geçiş süreci, küreselleşme alanında da etkisini hissettirmektedir. Gelişen teknoloji, kitle üretiminde ve küresel pazarlara ulaşmada yaşanan zorlukların aşılmasını, daha fazla yerel pazarın küresel ekonomiye entegre olmasını sağlamıştır. Ancak artan rekabet küresel pazarda tutunmanın zorlaşmasını, çoğalan farklı yerel pazarlar, kültürel farklılıkların daha çok gün yüzüne çıkması ile sonuçlanmıştır. Çalışmada yaratıcı endüstrilerin ve glokalizasyon kavramlarını ortaya çıkış süreci literatür taraması ile araştırılmış, yaratıcı endüstrilerde glokalizasyon stratejilerinin kullanımına dair başarılı vaka çalışmaları incelenmiştir.Bu çalışmanın, yaratıcı endüstrilerin ve glokalizasyon stratejilerin birlikte incelenmesi sonucunda, küresel – yerel çatışmasının çözümüne yönelik yaratabileceği etkinin anlaşılmasına katkıda bulunması beklenmektedir.
dc.description.abstractThe process of painful transition from modernism to postmodernism also has an impact on globalization. Advanced technology has helped to overcome the challenges of mass production and reaching global markets, and to integrate more local markets into the global economy. However, increasing competition has made it harder to keep up on the global market and different local markets have resulted in more cultural challenges.In this study, the process of the emergence of creative industries and concepts of glocalization has been researched by literature review and successful case studies on the use of glocalization strategies in creative industries have been evaluated.It is expected that this study will contribute to understanding the impact of the creative industries and glocalization strategies on the resolution of the global-local conflict.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectReklamcılıktr_TR
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTasarımda küresel fikir ve yerel eylem: Küresel markalar ve yerel pazarlar ekseninde glokalizasyon stratejilerinin incelenmesi
dc.title.alternativeGlobal idea and local action in design: Investigation of glocalization strategies in global brands and local markets axis
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-10
dc.contributor.departmentTasarım Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLocal advertising
dc.subject.ytmGlocalization
dc.subject.ytmPostmodernism
dc.subject.ytmGlocalization
dc.subject.ytmGlocal marketing
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmInternational brand alliances
dc.subject.ytmLocal marketing
dc.subject.ytmInternational advertising
dc.subject.ytmCreative industries
dc.identifier.yokid10245392
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOBB EKONOMİ VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid548552
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess