Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztoprak, Aydın
dc.contributor.authorGöçer, Rabia Beyza
dc.date.accessioned2020-12-06T15:40:30Z
dc.date.available2020-12-06T15:40:30Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105284
dc.description.abstractDeğişen yaşam standartlarıyla birlikte günümüzde insanların kişisel bakım ve kozmetik ihtiyaçları da çeşitlenmektedir. Çeşitlilikteki bu artış, kozmetik sektöründe de farklı arayışlara sebep olmaktadır. Kozmetik endüstrisindeki rekabet sonucunda, firmalar yeni satış ve pazarlama yöntemleri geliştirmektedir. Satış ve pazarlama stratejilerinden biri de; firmalar ve son kullanıcı arasındaki marka tercihi, sadakat bağı ve ürün satın alma kararını doğrudan etkilediği literatürde sıklıklar belirtilen kullanıcı deneyimidir. Bu çalışma kapsamında kullanıcı deneyiminin, kozmetik mağazalarında kullanıcılara ücretsiz sunulan makyaj uygulama hizmeti yolu ile değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Firmaların sunduğu ücretsiz makyaj uygulama hizmetinin genel kullanıcı deneyimi üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Literatürde, mağaza iç mekânında kullanıcı deneyiminin, iç mekânla ilgili birçok değişkene bağlı olduğu görülmüştür. Araştırma kapsamında, sektörde pazar payı yüksek altı farklı kozmetik mağazasının yerleşim planları analiz edilerek mağaza planında kullanıcılara sundukları makyaj uygulama hizmetinin yerleşimindeki farklılık, mahrem ve açık yerleşim olarak sınıflandırılmıştır. Bu sınıflandırma, mağaza içerisinde, makyaj uygulama hizmetini alan kullanıcıların ziyaret sıklığı ve mağaza tercihini ne yönde etkilediğini araştırmak için kullanılmıştır. Araştırma kapsamında, çevrimiçi anket yöntemi ile veri toplanmış ve toplanan veri istatistiki olarak anlamlı bilgiler elde etmek için analiz edilmiştir. Analiz sonucunda açık mağaza planının kullanıcı ziyaret sıklığı ve mağaza tercihi üzerinde olumlu etkisi olduğu anlaşılmıştır.
dc.description.abstractAlong with the evolution of the life standards, personal care and cosmetic needs have also changed and become diversified. The diversification is on the rise and pushes the cosmetics industry to look for different approaches. As a result of the competition existing within the cosmetics industry, companies develop new selling and marketing strategies. One of these strategies is the user experience and the related literature considers it having an effect on brand selection, loyalty relation and purchasing decision between the last users and the companies. The present study aims to evaluate the user experience via the free makeup application service offered in the cosmetics stores.The effect of the free makeup application service on the user experience has been researched. The literature suggests that the user experience in the store is linked to many variables related to the interior space. Within the present research, the installation plans of six different cosmetics stores with high market shares are analyzed and the difference of makeup application service installations within the store is classified in two, as private and open installation. This classification is used to investigate how the costumers using these makeup services in stores are affected when it comes to their visit frequency and store preferences. During the study, data is collected via online survey methods and is analyzed to obtain statistically valid information. The analyze suggests that the open store plan has a positive effect on the visit frequency and store preference.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri Ürünleri Tasarımıtr_TR
dc.subjectIndustrial Designen_US
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleKozmetik mağazaları yerleşim planında, makyaj uygulama alanı konumunun, kullanıcıların tercihleri üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeStudy of the effect of the position of make-up application space on the preferences of users in the cosmetic shoppingplan
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-10
dc.contributor.departmentTasarım Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10297494
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityTOBB EKONOMİ VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid591192
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess