SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 181-186 of 186
-
Başarılı güvenlikleştirmeden başarısız güvenlik-dışılaştırmaya: 2001-2017 yılları arasında ABD yönetimlerinin İran nükleer programı`na yönelik politikası
(TOBB EKONOMİ VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-10)Bu tez 2001-2017 yılları arasında ABD Yönetimi'nin İran Nükleer Programı'na yönelik güvenlikleştirme politikasını söylem analizi ve süreç takibi yöntemleriyle kapsamlı şekilde analiz etmeyi hedeflemiştir. Bu ... -
Europeanization of local administrations in Turkey: The case of İzmir Metropolitan Municipality
(TOBB EKONOMİ VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-02-07)Türkiye'nin 1999 Helsinki Zirvesi'yle başlayan Avrupa Birliği'ne adaylık süreci Türkiye'deki belediyeler için AB'nin yerel yönetimler için sunduğu fırsatlardan yararlanabilme olanağı sunmuştur. ... -
Getto ve örgüt kültürü: İstanbul`daki Suriye gettoları örneği
(TOBB EKONOMİ VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-02-07)Çalışmada ilgili yazında eksik bırakılan 'getto ve örgüt kültürü' ilişkisinin İstanbul'daki Suriyeli gettolar özelinde, yüz yüze mülakatlar aracılığıyla incelemesi amaçlanmaktadır. Çalışmada İstanbul'da ... -
Fizyoterapi ve rehabilitasyon merkezlerinde duyusal tasarımın serebral palsi hastaları üzerindeki etkileri ve yeri
(TOBB EKONOMİ VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-14)Serebral Palsi beynin henüz gelişimini tamamlamamış olduğu dönemde oluşur. Bu hastalık doğum sırasında ya da ilk üç yılda gelişen tanısı net olmayan bir hasarlanma sonucu ortaya çıkan motor kontrol ve postür bozukluğu ... -
Coğrafı̇ ı̇şaretlı̇ ürünlerde markalaşma ve pazarlama stratejı̇lerı̇ üzerı̇ne bı̇r çalışma
(TOBB EKONOMİ VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-14)Coğrafi İşaret kavramı, kendine has ayırt edici özellikleri sebebiyle belirli bir coğrafya ile özdeşleşen ürünleri tanımlamak için kullanılmaktadır. Ürünün bütünleştiği coğrafi bölgenin de katkısıyla ... -
Süpermarket (Hizmet) sektöründe satış personelinin tavsiye verme davranışının ortak yaratıma (Co-creation) etkisi
(TOBB EKONOMİ VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-14)Teknolojik gelişim, dijitalleşme, markaların küreselleşmesi gibi gelişen dünyadaki yeni parametreler tüketici profillerinde farklılaşmaya neden olan kavramların başında gelmektedirler. Bu durum günümüz işletmelerinin ...