Show simple item record

dc.contributor.advisorPesen, Cahit
dc.contributor.authorCezlan Kavuran, Arzu
dc.date.accessioned2020-12-06T15:29:42Z
dc.date.available2020-12-06T15:29:42Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105111
dc.description.abstractBu araştırmada, Gerçekçi Matematik Eğitimi'nin 6. sınıf öğrencilerinin geometrik cisimler konusundaki öğrenme ürünlerine etkisini incelemek amacıyla nicel ve nitel yöntemlerin bir arada kullanıldığı karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmada, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel bir çalışma yapılmış, nicel verileri desteklemek amacıyla da öğrenci görüşlerinden elde edilen nitel veriler kullanılmıştır.Araştırma, 2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Siirt ilindeki bir devlet okulunun 6. sınıfına devam eden 37 öğrenciyle (17 kız, 20 erkek) gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel verilerinin elde edilmesi için araştırmacı tarafından literatür incelenerek elde edilen Matematik Başarı Testi ve Aşkar tarafından geliştirilen Matematik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Nitel verileri ise Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu ile elde edilmiştir. Çalışmada kullanılan sınıflardan biri deney grubu (7 kız, 9 erkek), diğeri kontrol grubu (10 kız, 11 erkek) olarak belirlenmiştir. Deney grubunda 'Geometrik Cisimler` konusu Gerçekçi Matematik Eğitimi yöntemi ile işlenmiş, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim yöntemi kullanılmıştır. Uygulama üç hafta boyunca devam etmiş ve deney grubundaki öğrencilere araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan açık uçlu altı sorunun bulunduğu yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Araştırmanın nicel verileri ilişkisiz örneklem t testi ve ilişkili örneklem t testi kullanılarak analiz edilmiştir. Nitel verilerin analizinde ise içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, Gerçekçi Matematik Eğitimi yönteminin geleneksel öğrenme yöntemine göre matematik başarısını artırdığı görülürken; öğrencilerin matematik tutumlarına bakıldığında deney ve kontrol grubu arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı görülmüştür. Bununla birlikte, öğrencilerin Gerçekçi Matematik Eğitimi hakkında olumlu görüşlere sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular literatür eşliğinde tartışılmış ve bazı önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Akademik Başarı, Geometrik Cisimler, Gerçekçi Matematik Eğitimi ve Tutum
dc.description.abstractIn this study, in order to investigate the effect of the realistic mathematical education on the academic achievements of the 6th grade students on the topic of the geometrical objects, the mixed method was used consisting both quantitative and qualitative methods. For this purpose a quasi-experimental study with pre-test post-test control group was carried out. Qualitative data was collected from students views were used to support quantitative data.The research was carried out with 37 students (17 girls. 20 boys) attending the 6th grade of a public school in Siirt province during the second semester of the acedemic year 2017-2018, the quantitative data of the study were obtained by examining the mathematics Achievement Test and semi-structured ınterview form Additionally mathematics attitude scale that improved by Akşar was used to evaluate the students attitudes. One of the classes used in the study was the experimental group (7 girls 9 boys) and the other was the control group (10 girls, 11 boys)In the experimental group, the subject of `Geometrical Objects` was taught via Realistıc Mathematical Education Method and in the experimental group in the analysis of the quantitative data of the study; unrelated sample t-test and related sample t-tests were used. And the content Analysis Method was used for the analysis of the quatitative data. As a result of the research, it is seen that, while the Realistic Mathematical Education method increases the academic achievement according to the traditional learning method. And also there was no significant difference between the students according to their attitudes to mathematics. In addition to this, ıt was reached that the students have a positiveview to the Realistic mathematical Education. The findings were discussed with the literatüre and some suggestion were made.Keywords: Academic Achievement, Attitude, Geometrical Objects, and Realistic Mathematical Education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleGerçekçi matematik eğitiminin 6.sınıf öğrencilerinin geometrik cisimler konusundaki öğrenme ürünlerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of realistic mathematics education learning products of 6th grade students on geometric objects
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-27
dc.contributor.departmentMatematik Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10316123
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySİİRT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid612412
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess