Show simple item record

dc.contributor.advisorKahyaoğlu, Mustafa
dc.contributor.authorDeniz, Saniye
dc.date.accessioned2020-12-06T15:26:41Z
dc.date.available2020-12-06T15:26:41Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/105028
dc.description.abstractBu araştırma, fen bilgisi ve sınıf öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen adaylarının çevre etiği farkındalıkları ile fen ve teknoloji okuryazarlığı arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Bununla birlikte araştırmada öğretmen adaylarının çevre etiği farkındalıkları ile fen ve teknoloji okuryazarlıkları çeşitli demografik özellikler (cinsiyet, sınıf, anne baba eğitim durumu, çevre eğitimi ile ilgili ders alma durumu gibi) bakımından incelenmiştir. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim gören 113 fen bilgisi ve 154 sınıf öğretmeni adayları olmak üzere toplam 267 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler, Çevre Etiği Farkındalık Ölçeği ve Temel Fen ve Teknoloji Okuryazarlık Ölçeğinin kullanıldığı bir anket ile toplanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırmanın sonucunda öğretmen adaylarının çevre etiği farkındalığı ile fen ve teknoloji okuryazarlığı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişkinin olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının çevre etiği farkındalığı bazı demografik özelliklere göre incelendiğinde; cinsiyetin, sınıf düzeyi değişkeninin(fen eğitimi öğretmen adayları hariç), anne/baba eğitim durumu(sınıf eğitimi öğretmen adaylarının anne eğitim düzeyi hariç) ve çevre eğitimi dersi alma durumunun anlamlı bir farklılık oluşturmadığı ancak program değişkeninin anlamlı bir farklılık oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmen adaylarının fen ve teknoloji okuryazarlığı bazı demografik özelliklere göre incelendiğinde cinsiyetin, sınıf düzeyi değişkeninin(fen eğitimi öğretmen adayları hariç), anne/baba eğitim durumu ve çevre ile ilgili ders alma durumunun anlamlı bir farklılık oluşturmadığı ancak programın anlamlı bir farklılık oluşturduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Etik, Çevre Etiği, Fen ve Teknoloji Okuryazarlığı, Öğretmen Adayları
dc.description.abstractThis research was conducted to determine the environmental ethics awareness levels and science and technology literacy levels of science and classroom preservice teachers. In addition, pre-service teachers' environmental ethics awareness and science and technology literacy levels were examined in terms of some demographic characteristics and it was examined whether they made a difference. Another objective of the study is to examine the relationship between preservice teachers' awareness of environmental ethics and science and technology literacy. A total of 267 participants, 113 science and 154 classroom preservice teachers who were studying at Siirt University Faculty of Education in the spring term of 2018-2019 academic year participated in the study. The data were collected with a questionnaire using `Environmental Ethics Awareness Scale` and `Science and Technology Literacy Scale`. The research is a descriptive study and scanning model. As a result of the research, it was determined that there is no statisfically considerable relations hip between the environmental ethics and classroom preservice teachers. Also, when pre-selvice teachers' environmental ethics awareness was examined in terms of some demographic traits; it was conciueded that there is no substantial difference between the issue of sex, class level lexcept for since teachers, literacy level of mother and father and being tought environment. When the science and technology literacy of pre- service teachers was examined occording to some demographic characteristics, it was concluded that there is no substantial difference between the issue of sex, class level, literacy level of mother, father and being taught environmentally but there is considerable difference in program. Keywords: Ethics, Environmental Ethics, Science and Technology Literacy, Prospective Teacher.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBiyolojitr_TR
dc.subjectBiologyen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının çevre etiği farkındalığı ile fen ve teknoloji okuryazarlığı arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between environmental ethics awareness and science and technology literacy of pre-service teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-19
dc.contributor.departmentBiyoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBiology
dc.identifier.yokid10304052
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySİİRT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid596108
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineBiyoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess