Türkçe dersi ortaokul öğrenci çalışma kitaplarındaki etkinliklerin söz varlığı üzerine bir araştırma
dc.contributor.advisor | Epçaçan, Cahit | |
dc.contributor.author | Doğan, Faruk | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T15:15:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T15:15:19Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104991 | |
dc.description.abstract | Öğretim sürecinde belirlenen hedeflere ulaşmada en önemli materyaller ders kitaplarıdır. Bundan dolayı hazırlanan ders kitaplarının dersin hedef ve kazanımlarına uygun olması ve yeterli niteliklere sahip olması gerekmektedir.Hem öğretmen hem de öğrenci için temel başvuru kaynağı olan Türkçe ders kitapları hedeflenen bu amaçlar doğrultusunda hazırlanmalıdır. Türkçe öğretiminde ders kitapları dil becerileri ile zihinsel becerilerin gelişiminde belirleyici öneme sahiptir. Bireyler arası iletişimde kişinin sahip olduğu kelimeler, anlama ve anlatma becerisini doğrudan etkilemektedir. Bu becerinin en temel kaynağı olan ders kitaplarındaki söz varlığı çalışmamızın temel konusudur. Bu noktadan hareketle `Türkçe Dersi 6, 7 ve 8. Sınıf Öğrenci Çalışma Kitaplarındaki Etkinliklerin Söz Varlığı ve Kelime Grupları` incelenmiş ve bu unsurların öğrencilerin seviyesine uygun olup olmadığı değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Dil, Ders Kitabı, Söz, Söz Varlığı, Kelime Grupları. | |
dc.description.abstract | Course books are the most important equipments to reach the aims which are determined in the teaching process. Because of this, it is required that course books must be convenient for the aims and outcomes of the lesson and must have enough qualities. Turkish books are basic application source for both a teacher and a student which are supposed to be prepared with this aim. In Turkish education, course books have decisive importance on language skills and mental skills. In interpersonal communication the vocabulary which a person has obtained before effects his/her understanding and narrative skill directly. The existance of vocabulary which takes place in the course books is the most fundamental subject of this skill and the existance of vocabulary in course books is our basic subject for this work. From this point of view, the existance of vocabulary and phrases of 6th, 7th and 8th grades student course book activities were analyzed and evaluated if these elements are convenient for the student's level.Key Words: Language, Course Books, Vocabulary & Its Existance, Phrases. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Türkçe dersi ortaokul öğrenci çalışma kitaplarındaki etkinliklerin söz varlığı üzerine bir araştırma | |
dc.title.alternative | Thi̇s i̇s study related to exi̇stance of vocabulary whi̇ch takes place i̇n the acti̇vi̇ti̇es of course books i̇n turki̇sh lesson at elemantary school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Secondary schools | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Workbooks | |
dc.subject.ytm | Vocabulary | |
dc.subject.ytm | Efficiency | |
dc.subject.ytm | Word groups | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.identifier.yokid | 10107646 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SİİRT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 429751 | |
dc.description.pages | 163 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |