Ortaöğretim 10. sınıf öğrencilerinin fiil ve fiilimsiler konusunu öğrenmede bilgisayar destekli öğretim yönteminin öğrenci başarısı ve kalıcılığına etkisi
dc.contributor.advisor | Gedik, Mehmet | |
dc.contributor.author | Özkoyuncu, Yasemin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T15:15:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T15:15:10Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104987 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı ortaöğretim 10. sınıf öğrencilerinin fiil ve fiilimsiler konusunu öğrenmesinde bilgisayar destekli öğretim yönteminin öğrenci başarısına ve kalıcılığına etkisini belirlemektir. Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden ön-test son-test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma grubu, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Siirt ili 14 Eylül Anadolu Lisesi'nde öğrenim gören 66 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrenciler deney ve kontrol gruplarına tesadüfi olarak atanmıştır. Fiil ve fiilimsiler konusu, deney grubunda bilgisayar destekli öğretim yöntemi, kontrol grubunda ise düz anlatım yöntemiyle işlenmiştir. Fiil ve Fiilimsiler Başarı Testi, hem deney hem de kontrol grubuna ön-test, son-test ve kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Testlerden elde edilen verilerin analizinde SPSS 22.0 istatistik programından faydalanılmıştır. Yapılan ön-teste göre her iki grubun da denk olduğu tespit edilmiştir. Son-test verilerine göre, deney grubunun başarı puanında kontrol grubuna göre daha fazla artış olduğu fakat başarı puanları arasında anlamlı farklılaşmanın olmadığı, kalıcılık testinde ise iki grubun başarı puanları arasında anlamlı farklılaşmanın olduğu tespit edilmiştir. Bu sonuçlara göre bilgisayar destekli öğretim yöntemiyle işlenen bilgilerin daha iyi öğrenildiği ve daha kalıcı olduğu söylenebilir. Anahtar Kelimeler: Bilgisayar Destekli Öğretim, Dil Bilgisi, Fiil ve Fiilimsiler | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to identify the effects of computer assisted teachning method on student's achievement and persistency in learning of verbs and gerunds. In this study pretest-posttest control group design that is one of the quantitative research methods is used. The research group consist of 66 students studying at 14 Eylül Anatolian High School in Siirt Province in the academic year 2014-2015. The students were oppanted to experiment and control groups randomly. Verbs and gerunds topic is handled with computer-assisted teaching method in experiment group, but with the lecture method in control group. Verb and Gerunds Achievement Test was applied to both experiment group and to control group as pretest, posttest and retention test. SPSS 22.0 statistic program was used while analizing the data obtained from the tests. According to the pretest, it is determined that both groups are equal to one another. As the postest data, it is found that there is more increase in the experiment group's success rate, but no meaningful differentiation was found between success rates. Meanwhile, it is visible that there is meaningful differentiation between the success rates of retention test. According to these results, the knowledge processed with computer-assisted teaching method is learned more effectively and permanently. Keywords: Computer Assisted Instruction, Grammar, Verb and Verbals | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim 10. sınıf öğrencilerinin fiil ve fiilimsiler konusunu öğrenmede bilgisayar destekli öğretim yönteminin öğrenci başarısı ve kalıcılığına etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of computer assisted instruction method on secondary school student success in learning of verb and verbals | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.subject.ytm | Grammar-verb | |
dc.subject.ytm | Verbals | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Computer assisted instruction | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Permanence | |
dc.identifier.yokid | 10117313 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SİİRT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 435906 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |