Show simple item record

dc.contributor.advisorKarakaş, Rezan
dc.contributor.authorCayhan, Cihan
dc.date.accessioned2020-12-06T15:15:06Z
dc.date.available2020-12-06T15:15:06Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-12-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104985
dc.description.abstractBu araştırmada ortaokul öğrencilerinin dijital okuma ve yazma sitesi Wattpad'i kullanma alışkanlıkları ile Wattpad'in ortaokul öğrencilerinin okuma ve yazma öz yeterliklerine etkisi incelenmeye çalışılmıştır. Araştırmada belirlenen amaca ulaşmak için nitel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. İlişkisel tarama modeli iki veya daha fazla değişken arasında birlikte değişim varlığını, derecesini tespit etmeyi hedeflemektedir. Araştırma, MEB'e bağlı Bitlis il merkezinde bulunan ve Wattpad'in yaygın olarak kullanıldığı tespit edilen `100. Yıl Atatürk Ortaokulu, `Selahaddin Eyyübi Ortaokulu` ve `Şehit Mahir Ayabak Ortaokulu`nda 2016-2017 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada öncelikle Wattpad kullandığı tespit edilen 60 ortaokul öğrencisine `Kişisel Bilgi Formu` uygulanmış. `Kişisel Bilgi Formu`ndan elde edilen veriler incelenerek Türkçe ders notu ortalaması, cinsiyet ve sınıf seviyesi denk tutulmaya çalışılarak Wattpad kullanmayan 60 ortaokul öğrencisi belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Kişisel Bilgi Formu`, `Okur Öz Yeterlik Ölçeği` ve `Yazma Öz Yeterlik Ölçek` inden yararlanılmıştır. Araştırmada verilerin analizinde SPSS 24 for Mac kullanılmıştır. Çalışma verileri değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metodları (Ortalama, Standart sapma, frekans) kullanılmıştır. Cinsiyet ve Wattpad kullanım durumunun bağımsız değişken olduğu karşılaştırmalarda iki yönlü ANOVA ve iki yönlü MANOVA, farkın hangi gruplardan kaynaklandığının tespitinde Post-Hoc test olarak Bonferroni testi, niteliksel verilerin karşılaştırılmasında Ki-Kare testi, nitel ve nicel ilişkilerin değerlendirilmesinde normal dağılım gösteren verilerde Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı ve normal dağılmayan verilerin karşılaştırılmasında ise Sperarman's rho kullanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre Wattpad'den kitap okuyan ve yazan ortaokul öğrencilerinin bu siteyi kullanım alışkanlıklarına yönelik olarak Wattpad'i kullanan kız öğrencilerin sayısının erkek öğrencilerden fazla olduğu, Wattpad'i okuma ve yazma amacıyla kullanan ortaokul öğrencilerinin büyük bir bölümünün bu siteyi arkadaşı vasıtasıyla tanıdığı, bu sitede günlük bir saat geçirdiği, bu siteye erişimi en çok cep telefonuyla sağladığı, mekân olarak genellikle evde bu siteyi kullandığı, Wattpad katılımcıların tamamının bu siteyi kitap okuma amacıyla kullandığı, bir bölümünün de hem okuma hem de yazma amacıyla kullandığı, öğrencilerin en çok macera türündeki kitapları okumayı tercih ettikleri, genç kurgu türünde kitap okuyan kız katılımcıların oranının erkek katılımcılardan yüksek olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin Wattpad'de geçirdikleri vakit ile okur öz yeterlikleri ve yazma öz yeterlikleri arasında bir ilişki bulunmadığı, Wattpad sitesini kullanan ortaokul öğrencileri ile kullanmayan ortaokul öğrencilerinin okur ve yazma öz yeterliklerinin karşılaştırılması sonucunda iki grup arasında ve cinsiyetler arasında bir ilişki bulunmadığı, her iki grubun da okuma ve yazma öz yeterlik sonuçlarının iyi düzeyde ve birbirine yakın çıktığı, Wattpad'den kitap okuyan ortaokul öğrencilerinin anne-baba eğitim düzeyi dijital ortamdan kitap okumayan ortaokul öğrencilerinin anne-baba eğitim düzeyinden anlamlı derece yüksek çıktığı sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Wattpad, dijital okuma, dijital yazma, öz yeterlik
dc.description.abstractIn this study, it was tried to examine the habits of middle school students' use of Wattpad, a digital reading and writing site, and the effect of Wattpad on middle school students' reading and writing self-efficacy.Relational Screening Method, one of the qualitative research methods, was used in order to achieve the purpose determined in the research. The Relational Screening Model aims at determining the covariance existence and its degree between two or more variables. The study was carried out in the second semester of 2016-2017 academic year, in `100th Anniversary Atatürk Secondary School`, `Salahaddin Eyyübi Secondary School` and `Mahir Ayabak Secondary School`, located in the Bitlis City Center, which is connected to MEB, and in which it's been determined that Wattpad is widely used. In the study, `Personal Information Form` was applied to 60 middle school students who were found to use Wattpad first and by evaluating the data collected from the `Personal Information Form`, 60 middle school students who do not use Wattpad were determined by trying to equate Turkish grade point average, gender and grade level. In the research, `Personal Information Form`, `Reader's Self-Efficacy Scale` and `Writing Self-Efficacy Scale` were used as data collection tool and SPSS 24 for Mac was used in the analysis of the data. Descriptive statistical methods(average, standard deviation, frequency) were used when study data were evaluated. Two-way ANOVA and two-way MANOVA in comparison of gender and Wattpad use status as independent variables; Bonferroni test as Post-Hoc test in determining which group the difference originated from; Ki-Square test as comparison of qualitative data; Pearson Moments Multiplication Correlation Coefficient in normal distribution of data in the evaluation of qualitative and quantitative relations; Sperarman's rho was used to compare normal non-dispersed data.According to the findings obtained in the research, it was ascertained that the number of female students using Wattpad is higher than that of male students for secondary school students reading and writing books on Wattpad; and the majority of middle school students using Wattpad for reading and writing meet this site through their friends and spend an hour per day on this site; have access to this site mostly via mobile phones; use this site at home generally as a venue, entire Wattpad participants use this site for reading, and some of the Wattpad participants also use it for both reading and writing; students prefer to read adventure books most, and it was determined that the ratio of female participants who read books in the type of young fiction was higher than male participants. It's been found that there is no relationship between the time spent by students in Wattpad and the readers' self-efficacy and writing self-efficacy; as a result of comparing the literacy and the writing self-efficacy of the middle school students who use the Wattpad site and those who do not use it, there is no relationship between the two groups and the genders; reading and writing self-efficacy results of both of the two groups were at a good level and close to each other; the education level of the parents of middle school students who read books from Wattpad was significantly higher than that of the parents of middle school students who do not read books in digital environment.Keywords: Wattpad, digital reading, digital writing, self-efficacyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin Wattpad uygulaması kullanımı ile okuma ve yazma öz yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of the relationship between the use of wattpad application by middle school students and their reading and writing self-efficacy
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-07
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmReading-writing
dc.subject.ytmReading-writing activity
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmSelf-efficacy belief
dc.subject.ytmComputer assisted language education
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmWattpad
dc.subject.ytmElectronic learning
dc.identifier.yokid10171852
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySİİRT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid486151
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess