Show simple item record

dc.contributor.advisorEpçaçan, Cevdet
dc.contributor.authorErzen, Zahir
dc.date.accessioned2020-12-06T15:14:42Z
dc.date.available2020-12-06T15:14:42Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-08-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104974
dc.description.abstractBu araştırma; öğretmenlerin toplumdaki saygınlığını bazı değişkenler açısından incelemek ve saygınlığın hangi düzeyde olduğunu, saygınlığı etkileyen etmenlerin neler olduğunu belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada nicel ve nitel veri toplama tekniklerinin birlikte kullanıldığı karma model kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunun örneklemini Batman ilinde görev yapan 989 öğretmen oluşturmaktadır. Nitel boyutunun çalışma grubu ise yine Batman ilinde görev yapan 40 öğretmenden oluşmuştur. Araştırmanın nicel verileri araştırmacı tarafından geliştirilen `Öğretmenlerin Toplumdaki Saygınlığı Ölçeği` ile, nitel veriler ise yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Nicel veriler SPSS 24 paket programı kullanılarak aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, ANOVA, Tukey HSD ile analiz edilmiştir. Nitel veriler betimsel analiz yapılarak incelenmiştir.Araştırmanın hem nicel hem de nitel boyutunun sonuçlarına göre öğretmenlerin toplumdaki saygınlığı `orta` düzeydedir. Kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere göre, bekar öğretmenlerin evli öğretmenlere göre, görevde yeni olan öğretmenlerin daha deneyimli öğretmenlere göre, okul öncesi öğretmenlerinin diğer kademelerdeki öğretmenlere göre öğretmenlerin toplumdaki saygınlığına yönelik daha olumlu bir düşünceye sahip oldukları sonucu elde edilmiştir. Öğretmenlerin öğretmenlik mesleğini toplumda saygın bir yerinin olması nedeniyle seçtikleri fakat toplumun öğretmene duyduğu saygının her geçen gün azaldığı sonucuna varılmıştır. Öğretmenlerin ekonomik imkanlarının yeterli olmadığı, öğretmenlerin toplumdaki saygınlığını olumsuz etkileyen önemli bir etkenin de öğretmenlerin ekonomik durumları ve aldıkları düşük ücret olduğu, bunun da öğretmenlerin kişisel ve sosyal yaşamı üzerinde olumsuz etkiler bıraktığı sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThis research was conducted to examine teachers' dignity in society in terms of some variables and to determine what level of respectability is and what are the factors affecting reputation. In the study, a mixed model with both quantitative and qualitative data collection techniques was used. The sample of the research's quantitative dimension consists of 989 teachers working in Batman province. The working group of the qualitative dimension is composed of 40 teachers who work in Batman province. Quantitative data of the research was obtained by the ` Teachers' Dignity in Society Scale`, developed by the researcher and the qualitative data was obtained by the semi-structured interview form. Quantitative data were analyzed using arithmetic mean, standard deviation, t-test, ANOVA, Tukey HSD using the SPSS 24 packet program. Qualitative data were analyzed through descriptive analysis. According to the results of both the quantitative and qualitative aspects of the research, the teachers' reputation in the society is `moderate`. When compared to one another; the male teachers to female teachers, the single teachers to the married teachers, the teachers who are new in the task to the more experienced teachers, pre-school teachers to the teachers in other branches have a more positive opinion on the respect of the teachers in the society. As a result of the research the teachers have chosen the teaching profession because of being a in respectable place in the society, but the respect of society to teachers is decreasing day by day. An important factor that negatively affects the reputation of the teachers in the society is that the economic opportunities of the teachers are not enough, also an important factor that negatively affects teachers' reputation in the society is the economic situation of the teachers and the low wages they receive which has resulted in the negative effects of teachers on their personal and social life.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen görüşlerine göre öğretmenlerin toplumdaki saygınlığının bazı değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeAccording to teachers' views investigation on dignity of teachers in society for some variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-17
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmRespectability
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.identifier.yokid10161520
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySİİRT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid470014
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess