Show simple item record

dc.contributor.advisorArslantaş, Hacı İsmail
dc.contributor.authorDayanan Uğur, İdil
dc.date.accessioned2020-12-06T15:14:06Z
dc.date.available2020-12-06T15:14:06Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-10-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104958
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin algılarına göre okul yöneticilerinin sahip oldukları örgütsel güç kaynakları ile çatışma yönetim stilleri arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Araştırmanın evrenini, 2016-2017 öğretim yılı, Şırnak ili ve bağlı köylerinde görev yapan 775 ilkokul ve ortaokul öğretmeni; örneklemini ise 381 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada yöneticilerin örgütsel güç kaynakları düzeyini ölçmek amacıyla `Örgütsel Güç Kaynakları Ölçeği`, yöneticilerin çatışma yönetimi stillerinin düzeyini ölçmek amacıyla `Rahim Örgütsel Çatışma Ölçeği II` olmak üzere iki farklı ölçek kullanılmıştır. Ölçekler aracılığı ile toplanan verilerin çözümlenmesinde istatistiksel analiz programı kullanılmıştır. Ölçeklerden alınan puanlara ait frekans, aritmetik ortalama ve yüzde değerleri hesaplanmıştır. Ortalama puanlar arasındaki farkların anlamlılığını test edebilmek amacıyla, bağımsız gruplar t-testi uygulanmıştır. Değişkenlerin yordama düzeyini tespit edebilmek amacıyla çoklu regresyon analizi uygulanmıştır. Anlamlılık düzeyi ,05 olarak alınmıştır. Araştırma verilerinin analiz edilmesi sonucunda, öğretmen algılarına göre yöneticilerin sahip oldukları güç kaynaklarının, çatışma yönetim stillerini anlamlı bir biçimde yordadığı tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Güç Kaynakları, Çatışma Yönetimi, Çatışma Yönetimi Stilleri.
dc.description.abstractThe main objective of this study is to determine the relationship between the bases of organizational power that school managers possess based on the perceptions of primary and secondary school teachers and the conflict management styles. The research population is consisted of 775 primary and secondary school teachers working in Şırnak province and affiliated villages in 2016-2017 academic year, and the study sample involves 381 teachers. Within the context of the study, `Organizational Power Sources Scale` is used to measure the level of managerial organizational power sources, and `Rahim Organizational Conflict Inventory–II` is used to measure the level of managers' conflict management styles. Statistical analyzing programme is used for analysis of the data collected through scales. Additionally, frequency, arithmetic mean and percentage values of scores obtained from the scales were calculated. Independent samples t-test was used to test the significance of the differences between the mean scores. Multiple regression analysis was applied in order to determine the level of prediction of the variables, and the significance level is .05.As a result of the analysis of the research data, it was determined that the power sources that the managers have according to teacher perceptions significantly predict the sub-dimensions of conflict management styles at various levels. Keywords: Power Sources, Conflict Management, Conflict Management Styles.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin algılarına göre yöneticilerin güç kaynakları ile çatışma yönetimi stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamining the relationship between power bases and conflict management styles of school administors accordi̇ng to perceptions of teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-14
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmPower sources
dc.subject.ytmManagement styles
dc.subject.ytmConflict
dc.subject.ytmConflict management
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10178342
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySİİRT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid515478
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess