Suriyeli öğrencilerin Türk eğitim sistemine entegrasyonu projesi kapsamında geçici eğitim merkezlerinde görev yapan dil öğreticilerinin dil öğretirken karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri
dc.contributor.advisor | Epçaçan, Cahit | |
dc.contributor.author | Beyhan, Devriş | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T15:13:18Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T15:13:18Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-02-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104937 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı ülkemizde geçici eğitim merkezlerinde Suriyeli öğrencilere eğitim veren dil öğreticilerinin karşılaştıkları sorunları tespit edip bu sorunlara çözüm önerileri getirmektir. Suriyeli öğrencilerin Türk eğitim sistemine entegre olma yolunda önemli bir görev üstlenen geçici eğitim merkezlerinde görev yapan dil öğreticilerinin sorunlarını tespit edip bu sorunlara çözüm üretmek yapılacak dil öğretiminin daha verimli gerçekleşmesini sağlayacaktır. Çalışmanın gerçekleştirildiği geçici eğitim merkezlerinde öğrenciler 1 ve 4. sınıf arasında öğrenimlerine devam etmekte olan öğrencilerdir. Geçici eğitim merkezlerinde öğrenimlerini tamamlayan öğrenciler, eğitim ve öğretimlerine Türk öğrenciler gibi normal okullarda devam etmektedir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma modeli olarak tarama modeli seçilmiştir. Çalışmada, belirlenen geçici eğitim merkezlerinde görev yapan dil öğreticilerine 12 sorudan oluşan açık uçlu ölçek uygulanmıştır. Veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda geçici eğitim merkezlerinde görev yapan dil öğreticilerinin dil öğretirken karşılaştıkları sorunların genel olarak; dilin fonetik yapısından kaynaklandığı, öğrencinin Suriye'de almış olduğu eğitimi Türk eğitim sistemiyle özdeşleştirmeye çalıştığı, öğrencilerdeki hazırbulunuşluluğun ve duyuşsal boyutun farklı olması ve materyal eksikliklerinin bulunması dil öğreticilerinin dil öğretirken en çok karşılaştıkları problemler olarak görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Geçici Eğitim Merkezi, Dil Öğretimi, Dil Öğreticileri | |
dc.description.abstract | The main aim of this research is to identify the problems faced by the language teachers who are teaching to the Syrian students in the temporary training centers in our country and to suggest solutions to these problems. Identifying the problems of the language teachers who work in the temporary training centers, which play an important role in integrating the Syrian students into the Turkish education system, will ensure that the language teaching is more efficient. At the temporary training centers where the work is carried out, students are students who are continuing their education between the 1st and 4th grade. Students who complete their education at the temporary training centers continue their education and training in normal schools like Turkish students.Qualitative research method has been used in this study. The survey model has been chosen as the research model. In the study, a questionnaire has been applied to the language teachers who worked in the designated temporary training centers. The data have been analyzed by content analysis method. As a result of the research, the ploblems seen as the most common by the language teachers who work in the temporary training centers in language teaching are language phonetics, student tries to identify the education taken in Syria with the Turkish education system, the differentness of the learners' present and sensational dimension, and the lack of material.Keywords: Temporary Training Center, Language Teaching, Language Teachers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Suriyeli öğrencilerin Türk eğitim sistemine entegrasyonu projesi kapsamında geçici eğitim merkezlerinde görev yapan dil öğreticilerinin dil öğretirken karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri | |
dc.title.alternative | The problems the language instructors encounter at temporary training centre and their suggessions for solution in the scope of the project for integration of Syrian students into Turkish educational system | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-02-27 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Syrians | |
dc.subject.ytm | Refugees | |
dc.subject.ytm | Turkish education system | |
dc.subject.ytm | Integration | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Problems of teachers | |
dc.identifier.yokid | 10192241 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SİİRT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 504862 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |