Show simple item record

dc.contributor.advisorSaraçoğlu, Mehtap
dc.contributor.authorBingöl, Burak
dc.date.accessioned2020-12-06T15:10:55Z
dc.date.available2020-12-06T15:10:55Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-10-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104873
dc.description.abstractBu araştırma, ortaöğretim 11. sınıf rehberlik programına ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemek amacıyla yapılan tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Siirt il merkezinde bulunan 25 devlet okullarında öğrenim görmekte olan ortaöğretim 11. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise, 863 ortaöğretim 11. sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; Topçu (2014) tarafından geliştirilen `Okul Rehberlik Programı Değerlendirme Ölçeği` kullanılmıştır. Katılımcıların ölçeklere vermiş olduğu yanıtların veri girişleri yapılarak betimsel istatistik ile puan ortalamalarının karşılaştırılması için T Testi, Mann Whitney U, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve Kruskal Wallis analiz yöntemleri uygulanmıştır. Öğrencilerin ölçekte yer alan, alt boyutlara göre görüşlerinin değerlendirildiği çalışmada elde edilen sonuçlara göre yanıtların puan aralıkları doğrultusunda, öğrencilerin yanıtlarının tüm alt boyutlarda orta düzeyde olduğu görülmektedir. Öğrencilerin demografik değişkenlerine göre rehberlik programına ilişkin alt boyutların karşılaştırılması analizlerinde, öğrencilerin daha önce rehberlik ve psikolojik danışmanlık biriminden hizmet alıp almama durumu, lise türü, not ortalaması ile anne ve baba eğitim düzeyi bakımından anlamlı ölçüde farklılaştığı bulunmuştur.
dc.description.abstractThis research is a descriptive study in the screening model which was conducted to determine the students' views on the 11th grade guidance program. The population of the study consists of 11th grade secondary school students studying in 25 public schools in Siirt city center in 2018-2019 academic year. The sample of the study consists of 863 11th grade students. As a data collection tool; Çu School Guidance Program Evaluation Scale geliştiril developed by Topçu (2014) was used. T Test, Mann Whitney U, One Way Analysis of Variance (ANOVA) and Kruskal Wallis analysis methods were used to compare descriptive statistics and mean scores with the data from the participants' responses. According to the results obtained in the study, in which the views of the students were evaluated according to the sub-dimensions, it was seen that the responses of the students were moderate in all sub-dimensions. In the analysis of the comparison of the sub-dimensions of the guidance program according to the demographic variables of the students, it was found that the students's scores were found as significantly different in terms of whether they had received service from the guidance and psychological counseling unit, type of high school, average grade and parental education level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title11. sınıf rehberlik programının öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of the 11th class guidance programme through the view of the guidancestudents
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-16
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmGuidance
dc.subject.ytmGuidance education
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmSiirt
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmGuidance services
dc.identifier.yokid10237886
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySİİRT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid561014
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess