Show simple item record

dc.contributor.advisorToytok, Esef Hakan
dc.contributor.authorAcar, Abdullah
dc.date.accessioned2020-12-06T15:09:25Z
dc.date.available2020-12-06T15:09:25Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-04-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104833
dc.description.abstractBu arastırmanın amacı, öğretmenlerin, örgütsel politika algısı ve Herzberg Çift Faktör Kuramı iş motivasyonu algıları arasındaki ilişkiyi saptamaktır. Araştırma, ilişkisel tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırma evrenini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Siirt İl Merkezindeki resmi okullarda bulunan 2051 öğretmen; örneklemi ise basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen 522 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, Kacmar ve Ferris (1991) tarafından geliştirilen ve Mohan Bursalı (2008) tarafından Türkçe'ye çevrilen `Örgütsel Politika Algı Ölçeği` ve Herzberg Çift Faktör Kuramı temel alınarak Büyükgöz (2008) tarafından geliştirilen `İş Motivasyonu` ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen veriler istatistik programlarında organize edilerek, frekans tabloları, güvenirlik analizleri, t-testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) Mann Whitney U, Pearson Korelasyon analizi ve Çoklu Doğrusal Regresyon analizleri yapılarak tablolaştırılmış ve test sonuçları p>0.05 hata düzeylerinde yorumlanmıştır.Araştırma bulgularına göre öğretmen algılarının; örgütsel politika algısı alt boyutlarında orta düzeyde, iş motivasyonu hijyen alt boyut orta, motive alt boyut ise üst düzeyde olduğu görülmüştür. Örgütsel politika algısı alt boyutu olan çıkarcılık, yükselmek için gerekeni yapmak ve üst'ün ve çalışma arkadaşının davranışı alt boyutlar ile Herzberg çift faktör iş motivasyonu hijyen ve motive alt boyutları arasında negatif yönde, düşük düzeyde, yine örgütsel politika algısı alt boyutu olan örgüt politikaları ve uygulamaları ile Herzberg çift faktör iş motivasyonu hijyen ve motive alt boyutları arasında pozitif yönde, orta düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Örgüt, Örgütsel Politika Algısı, Motivasyon, Herzberg Çift Faktör Kuramı
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the relationship between teachers' perceptions of organizational policy and perceptions of Herzberg Double Factor Theory business motivation. The study is a study of relational screening model. The research universe is 2051 teachers in the official schools in the city center of Siirt in 2017-2018 academic year; The sample is composed of 522 teachers selected by simple random sampling method. Business Motivation K scale which was developed by Kacmar and Ferris (1991) and 2008 Organizational Policy Perception Scale Çift which was translated into Turkish by Mohan Bursalı (2008) and `Business Motivation en developed by Büyükgöz (2008) were used on the basis of Herzberg Double Factor Theory. The data obtained from the study were organized in statistical programs, frequency tables, reliability analysis, t-test, One-Way Analysis of Variance (ANOVA), Mann-Whitney U, Pearson Correlation Analysis and Multiple Linear Regression analyzes were tabulated and test results were at p> .05 error levels. It was reviewed.According to the research findings, teachers' perceptions; Organizational policy perception was found to be moderate in the sub-dimensions, work motivation was in the sub-dimension of hygiene sub-dimension, and motivated sub-dimension was in the upper level. Organizational policy perception is the sub-dimension of interest, to do what is necessary to rise and the behavior of the parent's and colleague's sub-dimensions. There was a positive relationship between Herzberg double-factor work motivation, hygiene and motivated sub-dimensions.Key Words: Organization, Organizational Policy Perception, Motivation, Herzberg Double Factor Theoryen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkullardaki örgütsel politika algısı ile Herzberg`in çift faktör hijyen-motivasyon kuramı arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between organizational policy perception of schools and Herzberg's double factor hygiene motivation theory
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-15
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizational attitude
dc.subject.ytmOrganizational politics
dc.subject.ytmHerzberg
dc.subject.ytmDual Factors Theory
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmSchools
dc.identifier.yokid10235692
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySİİRT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid536115
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess