Show simple item record

dc.contributor.advisorSaraçoğlu, Mehtap
dc.contributor.authorÇiftçi, Yunus Emre
dc.date.accessioned2020-12-06T15:09:03Z
dc.date.available2020-12-06T15:09:03Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104824
dc.description.abstractİlkokul 1, 2 ve 3. sınıflarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin serbest etkinlikler dersi uygulamasına yönelik görüşlerini almayı amaçlayan bu araştırma betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Diyarbakır ili merkez ilçelerinde bulunan 206 ilkokulda görev yapan 2804 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Örneklemi ise 372 öğretmenden elde edilen ölçeklerden oluşmaktadır. Çalışmadan elde edilen veriler SPSS paket programı aracılığı ile analiz edilmiştir. İlkokul öğretmenlerinin serbest etkinlikler dersini uygulama düzeylerinin; cinsiyete, mesleki kıdeme, okutulan sınıf mevcuduna, okutulan sınıf düzeyine, mezun olunan okul ve bölüme, lisansüstü eğitim alıp almama durumuna göre farklılaşıp farklılaşmadığının tespiti amacıyla karşılaştırma analizleri olan bağımsız örneklemler için t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Kruskal-Wallis H testi yapılmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin serbest etkinlikler dersine yönelik görüşlerinin cinsiyet değişkenine, mesleki kıdemlerine, sınıf düzeyi ve mezun olunan fakülte değişkenine göre farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Serbest etkinlikler dersine yönelik öğretmen görüşlerinin sınıf mevcutlarına göre sorunlar boyutunda farklılaşma olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin, ilkokullarda uygulanan serbest etkinlik saatlerine ilişkin görüşlerinin lisansüstü eğitim alma durumlarına göre planlama ve uygulama boyutlarında lisansüstü eğitim alan öğretmenlerin lehine anlamlı fark olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThis is a descriptive study which aims to get the opinions of the primary school teachers who work in the 1st, 2nd and 3rd grades of the primary school on the application of free activities course. The population of the study consists of 2804 classroom teachers working in 206 primary schools in the central districts of Diyarbakır in the 2017-2018 academic year. The sample consists of scales obtained from 372 teachers. The data obtained from the study were analyzed by SPSS package program. Elementary school teachers' level of application of free activities course; t-test, one-way analysis of variance (ANOVA) and Kruskal-Wallis for independent samples with comparative analyzes to determine whether they differ according to gender, occupational seniority, class size taught, class level taught, school and department graduated, and whether or not to receive graduate education. H test was performed. According to the findings, it was found that teachers' opinions about free activities course did not differ according to gender variable, professional seniority, grade level and graduated faculty variable. It has been determined that there is a difference in the dimension of problems according to the class sizes of the teachers' opinions about free activities course. It was seen that there was a significant difference in the planning and implementation dimensions of teachers' opinions about the free activity hours applied in primary schools in favor of the teachers who took graduate education according to their graduate education status.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSerbest etkinlik uygulamalarının sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of free event applications according to class teachers' views
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-22
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEffectiveness of training
dc.subject.ytmFree activities course
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmEfficiency
dc.identifier.yokid10264720
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySİİRT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid559043
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess