Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelik, Beşir
dc.contributor.authorVançin, Mücahide
dc.date.accessioned2020-12-06T15:05:58Z
dc.date.available2020-12-06T15:05:58Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-11-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104744
dc.description.abstractAilenin temeli ilk insanla beraber atılmıştır. Bu ilk insan, eşi ve çocuklarıyla birlikte ilk aileyi meydana getirmiştir. Tüm dinler bu aile temeli üzerinden devam etmiş ancak kadına verilmesi gereken değeri İslam dini dışında hiçbir din tam olarak vermemiştir. Aynı zamanda İslam öncesi cahiliye toplumunda kadın ve çocuklar her zaman ezilmiştir. Yetimler de mağdur edilmiş ve kendilerine hiçbir hak tanınmamıştır.Kur'an ve Sünnet'te bu iki güçsüz kesimin içinde bulunduğu durum iyileştirilmeye çalışılmış ve haklarının kendilerine verilmesine yönelik gerekli öğüt ve uyarılar yapılmıştır. Bununla kadın ve yetimlerin, diğer insanlar gibi mutlu ve eşit bir yaşam sürmeleri amaçlanmıştır.İslamî anlayışa göre korunup kollanması bakımından yetimler en özel yere sahiptir. Çünkü onlar kendilerini koruyacak olan sahiplerini kaybetmişlerdir. Böylece kendileri her türlü tehlikeye ve sömürüye açık hale gelmişlerdir. Yetimlerin bu durumuna Mekkî ve Medenî ayetlerde pek çok kez değinilmiştir. Onlara karşı yumuşak davranılması ve şefkatle yaklaşılması, onların haklarının korunması ve onlara iyi bir gelecek oluşturarak topluma kazandırılması öğütlenmiştir.Anahtar kelimeler; Kur'an-ı Kerim, sünnet, Mekkî, Medenî, yetim, merhamet, kadın, çocuk
dc.description.abstractThe foundation of the family was founded with the first person. This first man, together with his wife and children, made up the first family. All religions continued on this family basis, but no religions other than İslam had given the full value to women. At the same time, women and children have always been oppressed in the pre-Islamic ignorance society (Jahiliyyah). The orphans were also victimized and no rights were granted to them.In the Qur'an and the Sunnah, the necessary warnings and warnings have been made to improve the situation of these two oppressed group and to give them their rights. This is aimed at the happiness and equal life of all people.Orphans have the most special place in this protection. Because they have lost their owners to protect themselves. Thus, they have become vulnerable to all kinds of danger and exploitation. This situation of orphans has been mentioned many times in Meccan and Medinan verses. It was advised to approach them softly and compassionately, to protect their rights and to bring them to society by creating a good future.Key words; The Holy Qur'an, sunnah, Meccan, Medinan, orphan, compassionately, women, childrenen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titleMekkî ve Medenî ayetler bağlamında Kur`an`da yetim ve yetim hakları
dc.title.alternativeThe orphan concept and reality of orphan in the Holy Qur'an in the context of Meccan and Madinah verses
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-04
dc.contributor.departmentTemel İslam Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10242025
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySİİRT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid645038
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineTefsir Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess