Show simple item record

dc.contributor.advisorBoz, Abdulvehap
dc.contributor.authorBeştaş Marakçi, Dilan
dc.date.accessioned2020-12-06T15:05:28Z
dc.date.available2020-12-06T15:05:28Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-06-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104731
dc.description.abstractBetimsel nitelikli, ilişkisel tarama modelindeki bu araştırmanın amacı okul yöneticilerinin liderlik özellikleri ile öğretmenlerin motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkiyi saptamaktır. Araştırmanın evreni Siirt il merkezinde bulunan tesadüfi olarak belirlenen 350 ilkokul öğretmeninden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak iki farklı ölçek kullanılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen veri analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Araştırma verilerinin dağılımını belirlemek için basıklık, çarpıklık, ortalamaları incelenmiş, verilerin normallik ölçütlerini karşıladığı tespit edilmiştir. Araştırma kapsamında toplanan verilerin analizinde istatistik paket programından yararlanılmıştır. Araştırma dahilinde güvenirlilik analizi, frekans tabloları, bağımsız örneklem t-testi, ANOVA, korelasyon ve regresyon analizleri uygulanmıştır.Araştırma sonucunda, öğretmenlerin algılarına göre okul yöneticilerinin hizmetkar liderlik davranışlarının yüksek düzeyde olduğu saptanmıştır. Öğretmenlerin motivasyon düzeylerinin yüksek seviyede olduğu tespit edilmiştir.Araştırma bulguları, öğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin hizmetkâr liderlik davranışları ile öğretmenlerin motivasyon düzeyleri arasında pozitif yöndeyüksek bir ilişki olduğunu ortaya koymaktadır. Mevcut regresyon analiz sonuçlarıyöneticilerin hizmetkar liderlik özelliklerinin öğretmen motivasyonunu anlamlı düzeyde yordadığı sonucu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Motivasyon, Hizmetkâr Liderlik, Öğretmen, Okul, Yönetici
dc.description.abstractThe aim of this descriptive qualified, relational scanning model study is to determine the relationship between the leadership properties of school administrators and the motivation levels of teachers. The research universe of the study is consisted of randomly chosen 350 primary school teachers located at Siirt city center. Two different scales were used as data collection tools. SPSS package program was used during the analysis of collected data within the study. To determine the distribution of research data, skewness and kurtosis means were analyzed, and it was determined that the data meets normality measures. Package program was used during the analysis of collected data within the study. Reliability analysis, frequency tables, independent sample t-test, ANOVA, correlation and regression analysis were applied within the study.As a result of the study, it was found out that according to perceptions of the teachers, servant leadership attitudes of school administrators are at a high level. It was found out that the motivation level of the teachers is at a high level. The findings of the study put forward that there is a meaningful relationship between motivation levels of the teachers and servant leadership attitudes of school administrators considering perceptions of the teachers.The results of the current regression analysis were determined as the result that the managers' servant leadership characteristics predicted teacher motivation significantly.Keywords: Motivation, Servant Leadership, Teacher, School, Administratoren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokulda görev yapan yöneticilerin hizmetkar liderlik özellikleri ile öğretmenlerin motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between service leadership features and teachers 'motivations of the directors in the primary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-12
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10290085
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySİİRT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid623606
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess