İlkokulda görev yapan yöneticilerin hizmetkar liderlik özellikleri ile öğretmenlerin motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Boz, Abdulvehap | |
dc.contributor.author | Beştaş Marakçi, Dilan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T15:05:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T15:05:28Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-06-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104731 | |
dc.description.abstract | Betimsel nitelikli, ilişkisel tarama modelindeki bu araştırmanın amacı okul yöneticilerinin liderlik özellikleri ile öğretmenlerin motivasyon düzeyleri arasındaki ilişkiyi saptamaktır. Araştırmanın evreni Siirt il merkezinde bulunan tesadüfi olarak belirlenen 350 ilkokul öğretmeninden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak iki farklı ölçek kullanılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen veri analizinde SPSS paket programı kullanılmıştır. Araştırma verilerinin dağılımını belirlemek için basıklık, çarpıklık, ortalamaları incelenmiş, verilerin normallik ölçütlerini karşıladığı tespit edilmiştir. Araştırma kapsamında toplanan verilerin analizinde istatistik paket programından yararlanılmıştır. Araştırma dahilinde güvenirlilik analizi, frekans tabloları, bağımsız örneklem t-testi, ANOVA, korelasyon ve regresyon analizleri uygulanmıştır.Araştırma sonucunda, öğretmenlerin algılarına göre okul yöneticilerinin hizmetkar liderlik davranışlarının yüksek düzeyde olduğu saptanmıştır. Öğretmenlerin motivasyon düzeylerinin yüksek seviyede olduğu tespit edilmiştir.Araştırma bulguları, öğretmen algılarına göre okul yöneticilerinin hizmetkâr liderlik davranışları ile öğretmenlerin motivasyon düzeyleri arasında pozitif yöndeyüksek bir ilişki olduğunu ortaya koymaktadır. Mevcut regresyon analiz sonuçlarıyöneticilerin hizmetkar liderlik özelliklerinin öğretmen motivasyonunu anlamlı düzeyde yordadığı sonucu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Motivasyon, Hizmetkâr Liderlik, Öğretmen, Okul, Yönetici | |
dc.description.abstract | The aim of this descriptive qualified, relational scanning model study is to determine the relationship between the leadership properties of school administrators and the motivation levels of teachers. The research universe of the study is consisted of randomly chosen 350 primary school teachers located at Siirt city center. Two different scales were used as data collection tools. SPSS package program was used during the analysis of collected data within the study. To determine the distribution of research data, skewness and kurtosis means were analyzed, and it was determined that the data meets normality measures. Package program was used during the analysis of collected data within the study. Reliability analysis, frequency tables, independent sample t-test, ANOVA, correlation and regression analysis were applied within the study.As a result of the study, it was found out that according to perceptions of the teachers, servant leadership attitudes of school administrators are at a high level. It was found out that the motivation level of the teachers is at a high level. The findings of the study put forward that there is a meaningful relationship between motivation levels of the teachers and servant leadership attitudes of school administrators considering perceptions of the teachers.The results of the current regression analysis were determined as the result that the managers' servant leadership characteristics predicted teacher motivation significantly.Keywords: Motivation, Servant Leadership, Teacher, School, Administrator | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokulda görev yapan yöneticilerin hizmetkar liderlik özellikleri ile öğretmenlerin motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the relationship between service leadership features and teachers 'motivations of the directors in the primary school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-12 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10290085 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SİİRT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 623606 | |
dc.description.pages | 123 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |