Show simple item record

dc.contributor.advisorEpçaçan, Cahit
dc.contributor.authorKilinç, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-06T15:04:57Z
dc.date.available2020-12-06T15:04:57Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-01-27
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104718
dc.description.abstractYapılan bu araştırmada TYT sınavına hazırlanan öğrencilerin Türkçe okuma becerisinde üstbilişsel farkındalık düzeylerine yönelik analizler yapılmıştır. Araştırma sürecinde toplanan verilerin analizinde, SPSS-22 programı kullanılmış olup elde edilen bulgular tablolara dönüştürülerek araştırma problemlerine yanıt aranmıştır. TYT sınavına hazırlanan öğrencilerin Türkçe okuma becerisinde üstbilişsel farkındalık düzeylerine yönelik veriler analiz edilmeden önce Kolmogorov-Smirnov testi ile normallik kontrolü yapılmıştır. Yapılan kontrollerde araştırma verilerinin normal dağılım gösterdiği belirlenmiştir. Bu bağlamda, araştırma verilerinin analizinde parametrik analiz yöntemleri kullanılmıştır. TYT sınavına hazırlanan öğrencilerin Türkçe okuma becerisinde üstbilişsel farkındalık düzeyleri, aritmetik ortalama ve standart sapma gibi betimsel istatistikler hesaplanarak incelenmiştir. Ayrıca Türkçe okuma becerisinde üstbilişsel farkındalık düzeyinin cinsiyete ve okul türüne dayalı farklılaşma durumu bağımsız gruplar t-testi; sınıf düzeyi, yaş ve okul değişkenlerine dayalı farklılaşma durumu ise ANOVA analizi ile incelenmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin demografik verilerinin incelenmesinde frekans ve yüzde analizi kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu 2019–2020 yılında, Siirt ilinde Millî Eğitim Bakanlığına bağlı liselerde eğitim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Yapılan analizler sonucunda TYT sınavına hazırlanan öğrencilerin Türkçe okuma becerisinde üstbilişsel farkındalık düzeylerinin çok yüksek olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarından hareketle çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Okuma, Okuma Stratejileri, Üstbilişsel Farkındalık
dc.description.abstractIn this study, analyzes were made on the metacognitive awareness levels in Turkish reading skills for the TYT exam. In the analysis collected during the research, the findings obtained from SPSS-22 were transformed into tables and answers were sought for the research problems. Before analyzing the data regarding metacognitive awareness levels in Turkish reading skills to the TYT exam, normality was checked with the Kolmogorov-Smirnov test. Where the research data show normal distribution during the controls. In this context, parametric analysis methods were used in the analysis of research data. Descriptive statistics such as metacognitive awareness levels, arithmetic mean and standard deviation in Turkish reading skills of the students preparing for the TYT exam were calculated and analyzed. In addition, the differentiation of metacognitive awareness level in Turkish reading skill based on gender and school type independent groups t-test; The differentiation status based on class level, age and school variables was analyzed with ANOVA analysis. Frequency and percentage analysis were used to analyze the demographic data of the students participating in the study.The study group of the study consists of students studying at high schools affiliated to the Ministry of National Education in Siirt province in 2019-2020. As a result of the analysis, it was determined that the students preparing for the TYT exam had a very high level of metacognitive awareness in Turkish reading skills. Various suggestions have been made based on the research results.Keywords: Reading, Reading Strategies, Metacognitive Awarenessen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTYT Sınavına Hazırlanan Öğrencilerin Türkçe Okuma Becerisinde Üstbilişsel Farkındalıkları ve Seviyeleri
dc.title.alternativeAwareness and Degree of Metacognitive Reading Skills of Students Preparing for University Entrance Exam in Turkish Language
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-27
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReading anxiety
dc.subject.ytmReading level
dc.subject.ytmReading difficulty
dc.subject.ytmFluent reading
dc.subject.ytmMetacognitive
dc.subject.ytmReading skills
dc.identifier.yokid10322884
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySİİRT ÜNİVERSİTESİ
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess