Görme yetersizliği olan öğrencilerin hayallerinin öğretmenve ebeveyn beklentileri açısından değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Pesen, Ata | |
dc.contributor.author | Demirhan, Merve | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T15:04:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T15:04:05Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-06-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104696 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada amaç, program geliştirme sürecinde bir ihtiyaç analizi olarak öğrenci hayallerinden, öğretmen ve ebeveyn beklentilerinden yararlanarak görme yetersizliği olan öğrencilerin hayallerini, aile ve öğretmen beklentileri çerçevesinde incelemektir. Nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde tasarlanan bu çalışma `durum çalışması` deseni kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Siirt ilinde ilkokul-ortaokul-lise kademelerinde öğrenim gören 27 görme yetersizliği olan öğrenci, görme yetersizliği olan öğrencilerle çalışan 20 okul rehber öğretmeni ve 20 sınıf rehber öğretmeni, 34 görme yetersizliği olan öğrenci ebeveyni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formları öğrenciler, ebeveynler ve öğretmenler için üç ayrı form şeklinde hazırlanmıştır. Araştırmada veriler öğrenciler ile doğrudan görüşme yapılarak, öğretmen ve ebeveynlere ise görüşme formu doldurtularak elde edilmiştir. Görüşme formlarından elde edilen veriler içerik analiziyle kod, kategori ve temalar belirlenerek analiz edilmiştir. Sonuç olarak; öğretmenlerin ve ebeveynlerin beklentileri ile öğrencilerin hayallerinin birbirlerini tamamladıkları; öğretmenlerden ve ebeveynlerden az bir kısmının ise öğrencilerin hayalleri; yetersizliklerden, çevresel faktörlerden, toplumun bakış açısı gibi sebeplerden gerçekleştiremeyecekleri düşüncesinde oldukları tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Görme yetersizliği olan öğrenci, Hayal, Ebeveyn, Öğretmen | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to examine imagination of visually impairment students in the framework of parents and tecahers expectations for the program development process as a needs analysis. This study was designed in the framework of qualitative research approach and was realized with `case study` pattern. The study group consists of 27 visually impaired students, 20 school of guidance counselor, 20 classroom of guidance counselor who works with visually impaired students in the level of primary, secondary and high school in Siirt in 2018-2019 academic year and 34 of their parents. An interview form consisting of semi-structured questions developed by the reseachres was used as a data collection tool in this research.The interview forms were prepared in three forms for students, parents and teachers. The data were obtained from making direct interviews with students and from filling by teachers and parents in this study. The data obtained from interview forms were analyzed with determining the code, category and themes in the content analysis. As a result; the expectations of teachers and parents and students' imaginations completed to each other; it was found that small number of teachers and parents thought that these students could not realize their dreams due to the reason of their inadequency, environmental factors and the point of view of society.Key Words: Visually İmpaired Students, İmagination, Parents, Teacher | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Görme yetersizliği olan öğrencilerin hayallerinin öğretmenve ebeveyn beklentileri açısından değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of the imagination of visually impairmentstudents in terms of teachers and parents expectation | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-18 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10330328 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SİİRT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 624401 | |
dc.description.pages | 175 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |