Show simple item record

dc.contributor.advisorPesen, Ata
dc.contributor.authorDemirhan, Merve
dc.date.accessioned2020-12-06T15:04:05Z
dc.date.available2020-12-06T15:04:05Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-06-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104696
dc.description.abstractBu araştırmada amaç, program geliştirme sürecinde bir ihtiyaç analizi olarak öğrenci hayallerinden, öğretmen ve ebeveyn beklentilerinden yararlanarak görme yetersizliği olan öğrencilerin hayallerini, aile ve öğretmen beklentileri çerçevesinde incelemektir. Nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde tasarlanan bu çalışma `durum çalışması` deseni kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Siirt ilinde ilkokul-ortaokul-lise kademelerinde öğrenim gören 27 görme yetersizliği olan öğrenci, görme yetersizliği olan öğrencilerle çalışan 20 okul rehber öğretmeni ve 20 sınıf rehber öğretmeni, 34 görme yetersizliği olan öğrenci ebeveyni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formları öğrenciler, ebeveynler ve öğretmenler için üç ayrı form şeklinde hazırlanmıştır. Araştırmada veriler öğrenciler ile doğrudan görüşme yapılarak, öğretmen ve ebeveynlere ise görüşme formu doldurtularak elde edilmiştir. Görüşme formlarından elde edilen veriler içerik analiziyle kod, kategori ve temalar belirlenerek analiz edilmiştir. Sonuç olarak; öğretmenlerin ve ebeveynlerin beklentileri ile öğrencilerin hayallerinin birbirlerini tamamladıkları; öğretmenlerden ve ebeveynlerden az bir kısmının ise öğrencilerin hayalleri; yetersizliklerden, çevresel faktörlerden, toplumun bakış açısı gibi sebeplerden gerçekleştiremeyecekleri düşüncesinde oldukları tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Görme yetersizliği olan öğrenci, Hayal, Ebeveyn, Öğretmen
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine imagination of visually impairment students in the framework of parents and tecahers expectations for the program development process as a needs analysis. This study was designed in the framework of qualitative research approach and was realized with `case study` pattern. The study group consists of 27 visually impaired students, 20 school of guidance counselor, 20 classroom of guidance counselor who works with visually impaired students in the level of primary, secondary and high school in Siirt in 2018-2019 academic year and 34 of their parents. An interview form consisting of semi-structured questions developed by the reseachres was used as a data collection tool in this research.The interview forms were prepared in three forms for students, parents and teachers. The data were obtained from making direct interviews with students and from filling by teachers and parents in this study. The data obtained from interview forms were analyzed with determining the code, category and themes in the content analysis. As a result; the expectations of teachers and parents and students' imaginations completed to each other; it was found that small number of teachers and parents thought that these students could not realize their dreams due to the reason of their inadequency, environmental factors and the point of view of society.Key Words: Visually İmpaired Students, İmagination, Parents, Teacheren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGörme yetersizliği olan öğrencilerin hayallerinin öğretmenve ebeveyn beklentileri açısından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of the imagination of visually impairmentstudents in terms of teachers and parents expectation
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-18
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10330328
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySİİRT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid624401
dc.description.pages175
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess