Show simple item record

dc.contributor.advisorBoz, Abdulvehap
dc.contributor.authorGök, Muhammed İkbal
dc.date.accessioned2020-12-06T15:03:48Z
dc.date.available2020-12-06T15:03:48Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-06-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104689
dc.description.abstractBu araştırma öğretmenlerin okullardaki farklılıkların yönetimine ilişkin algıları ile örgütsel sessizlik düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evreni 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Bitlis ili merkezinde bulunan 33 ortaokulda görev yapan toplam 418 öğretmenden oluşmaktadır. Evrende çok fazla öğretmen olmaması ve evrenin bütününe kolay erişim olması nedeniyle örneklem alma yoluna gidilmemiştir. Dağıtılan 410 ölçekten 403 tanesi analiz edilmeye uygun bulunmuştur. Araştırmada Balay ve Sağlam (2004) tarafından geliştirilen ` Eğitimde Farklılıkların Yönetimi Ölçeği` ile Kahveci ve Demirtaş (2013) tarafından geliştirilen `Öğretmenler İçin Örgütsel Sessizlik Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin analizinde frekans ve yüzde, standart sapma, aritmetik ortalama, Kruskall Wallis, Mann Whitney U-testi, spearman korelasyon analizi ve regresyon analiz teknikleri kullanılmıştır.Araştırmaya katılan öğretmenlerin algılarına göre farklılıkların yönetimine ilişkin algıları ve örgütsel sessizlik düzeylerine ilişkin algılarının araştırmada bazı demografik değişkenlere göre istatistiksel olarak anlamlı farklılıkların olduğu belirlenmiştir. Yapılan korelasyon analizi sonucunda farklılıkların yönetimi genelinde ve tüm alt boyutları ile örgütsel sessizliğin tüm alt boyutları arasında negatif yönde ve yüksek düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Yapılan regresyon analizi sonucunda ise ortaokul öğretmenlerinin algıladakları farklılıkların yönetimi stratejilerilerinin öğretmenlerin örgütsel sessizlik düzeylerinin anlamlı bir yordayıcısı olduğu belirlenmiştir.Anahtar Sözcükler: Farklılık, farklılıkların yönetimi, örgüt, sessizlik, örgütsel sessizlik, öğretmen, ortaokul
dc.description.abstractThis study was conducted to determine the relationship between school administrators 'differences management strategies and teachers' organizational silence levels according to the perceptions of secondary school teachers. The study was conducted as relational screening model was used. The population of the research consists of a total of 418 teachers working in 33 secondary schools in the city center of Bitlis in 2019-2020 academic year. Because limited number of teachers in the universe and there is easy access to the whole universe, sampling has not been taken. Of the 410 scales distributed, 403 were found suitable for analysis. The `Management of Differences in Education Scale developed by Balay and Sağlam (2004) and the Sess Organizational Silence Scale for Teachers developed by Kahveci and Demirtaş (2013) were used obtian data. Frequency and percentage, standard deviation, arithmetic mean, Kruskall Wallis, mann whitney u-test, spearman correlation analysis and regression analysis techniques were used in the analysis of the data.The findings of the result confirmed statistically significant differences in regard to demographic variables according to perception of teacher, participated in the study. Result of correlational analysis suggest a significant and high level of association between the management of differences and organizational silence.The result of regression analysis stated the there is a perceived differences management skills of seceondary school teachers was a significant predictor of organizational silence level.Key Words: Diversity, management of diversity, organization, silence, organizational silence, teacher, secondary schoolen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmenlerin okullardaki farklılıkların yönetimine ilişkin algıları ile örgütsel sessizlik düzeyleri arasındaki ilişki
dc.title.alternativeThe relationship between teachers 'perceptions on the management of differences in schools and level of organizational silence
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-17
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10328126
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySİİRT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid624217
dc.description.pages150
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess