Show simple item record

dc.contributor.advisorSaylık, Ahmet
dc.contributor.authorDalğali, Fatih
dc.date.accessioned2020-12-06T15:03:23Z
dc.date.available2020-12-06T15:03:23Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-06-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104679
dc.description.abstractBu araştırmada, Siirt ili kamu ilkokullarında görev yapmakta olan okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik yaklaşımları ile Hofstede'nin güç mesafesi, kolektivizm, erillik, belirsizlikten kaçınma ve uzun erimlilik şeklindeki kültür boyutları arasındaki ilişkinin öğretmen görüşlerine göre belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evreni Siirt il merkezi ve Kurtalan, Eruh ve Pervari ilçelerinde görev yapmakta olan ilkokul öğretmenleridir. Evrenden tabakalı örnekleme yoluyla örneklem seçme yoluna gidilmiş ve böylece 384 öğretmen çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Çetiner (2008) tarafından geliştirilen 29 maddeden oluşan 5'li likert tipindeki dönüşümcü liderlik ölçeği ve Saylık (2019) tarafından Türkçe'ye uyarlanan öğretmenlerin kültürel değerlere yönelik görüşlerinin incelendiği 5'li likert tipinde, 26 maddeden oluşan kültürel değerler ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada, okul müdürlerinin dönüşümcü liderlik davranışlarını yüksek düzeyde sergiledikleri sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma neticesinde, dönüşümcü liderlik ile kültürel değerlerin boyutları arasında pozitif yönlü ve düşük düzeyli bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Liderlik, Dönüşümcü Liderlik, Okul Müdürü, Kültür, Güç Mesafesi, Kolektivizm, Belirsizlikten Kaçınma, Erilik, Uzun Erimlilik
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to determine the relationship between transformational leadership approaches of school administrators working at public schools in Siirt province and Hofstede's national cultural dimensions, such as power distance, collectivism, masculinity, uncertainty avoidance and long-term orientation, according to the teachers' views. The target universe of this study is the teachers working at primary schools in Siirt city and counties. It was decided on choosing samples by applying `stratified sampling` method. 384 teachers from Central county and from Kurtalan, Eruh and Pervari counties constituted the sample group of the study. In the research, the 5-point Likert-type transformational leadership scale developed by Çetiner (2008) was used as the data collection tool and the 26-item 5-point Likert-type cultural values scale examining the teachers' and administrators' views on cultural values developed by Saylık (2019)was applied. As a result of the research, it was revealed that there is a positive and low level relationship between transformational leadership and cultural values.Key Words: Leadership, Transformational Leadership, School Administrator, Culture, Power Distance, Collectivism, Uncertainty Avoidance, Masculinity, Long-term Orientationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul müdürlerinin dönüşümcü liderlik yaklaşımları ile Hofstede`nin ulusal kültür boyutları arasındaki ilişkisi
dc.title.alternativeThe relationship between school principals' transformatinal leadership approaches and Hofstede's national cultural dimensions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-17
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10328353
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySİİRT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid624222
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess