Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkmen, Nesrin
dc.contributor.authorBirinci, Onur
dc.date.accessioned2020-12-06T14:57:56Z
dc.date.available2020-12-06T14:57:56Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104639
dc.description.abstractBu araştırmada ilkokul 3. sınıf hayat bilgisi dersine yönelik olarak doğa eğitimi etkinliklerinin geliştirilmesi ve doğa algılarına etkisinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma 2011-2012 eğitim ? öğretim yılı bahar yarıyılında Rize ili Çayeli ilçesi 75. Yıl İMKB Yatılı Bölge İlköğretim Okulu 3/A ve 3/B sınıflarında okuyan toplam 34 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir.Çalışmada nitel araştırma deseni çerçevesinde eylem araştırması yöntemi kullanılmıştır. Uygulama 5 hafta sürmüştür. Dersler, 2009 Hayat Bilgisi Öğretim Programına uygun olarak hazırlanan ders planları doğrultusunda işlenmiştir. Çalışmada doğa eğitimi etkinliklerinin uygulanabilirliğini ortaya çıkarmak amacıyla nitel veriler toplanmıştır. Veriler, Yardımcı (2009) tarafından geliştirilen doğa algısı anketinden uyarlanan mülakat soruları zihin haritaları ve doğa günlükleri yoluyla toplanmış, elde edilen veriler üzerinde içerik analizi yapılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgulara göre; hazırlanan doğa eğitimi etkinliklerinin doğanın canlı ve cansız unsurlardan oluşan bir bütün olduğunun algılanmasında, canlı varlık, bitki ve hayvan kavramlarının öğrenilmesinde, yaşadıkları çevrenin flora ve faunası hakkındaki farkındalıklarının artmasında, doğadaki karşılıklı etkileşim ve karşılıklı bağımlılığın kavratılmasında etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca öğrencilerin doğa eğitimi etkinliklerine yönelik olumlu düşüncelerinin olduğunun belirlendiği araştırmada ilgili kademede görev yapan öğretmenlere derslerinde kullanabilecekleri materyaller geliştirilmiştir. Ulaşılan sonuçlar çerçevesinde program geliştirme uzmanlarına, araştırmacılara ve öğretmenlere önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this thesis, is to develop nature study activities suitable for elementary school 3rd year Life Sciences Lessons, and evaluate their effects on students perceptions regarding nature. The research was done in 2011-2012 education year in spring term with 34 students in thirth class in Rize Çayeli 75. Yıl İMKB Boarding Elementary School.In the research action research method was used. The activities took 5 weeks. Lessons were conducted by following lesson plans based on 2009 Life Sciences Curriculum. In the research in order to surface the applicability of nature study activities, qualitative data were gathered. The data was gathered by using interview questions that are based on the nature conception survey developed by Yardımcı (2009), mind maps and nature diary, to analyze the data content analysis were used. Based on the data gathered through the research it is understood that the nature study activities are effective at following; the perception of nature is a part of all living and non-living, teaching the concepts of living being, plant and animal, increasing students awareness regarding the flora and fauna of the environment they are living in, and letting students comprehen the mutual interactions and interdependencies in nature. In addition, in this research, which developed that students have positive thoughts regarding nature study, materials were provided to teachers that are teaching courses in relevant classes which they can use in their lessons. Based on the findings obtained through the study, some useful recommindations are offered for the development experts, researchers and teachers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul 3. sınıf hayat bilgisi dersine yönelik geliştirilen doğa eğitimi etkinliklerinin öğrencilerin doğa algılarına etkisi
dc.title.alternativeDevelopment of nature study activities based on elementary school 3rd grade life sciences lesson, and it's effects on children's conceptions of nature
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAction research
dc.identifier.yokid10022268
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityRECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid348888
dc.description.pages169
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess