Show simple item record

dc.contributor.advisorKumaş, Ali
dc.contributor.authorBölükbaş, Ali Haydar
dc.date.accessioned2020-12-06T14:57:34Z
dc.date.available2020-12-06T14:57:34Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104628
dc.description.abstractHz. Peygamber zamanında Müslümanlar, hükmünü öğrenmek istedikleri meseleleri bizzat ona arz ediyorlardı. Onun vefatından sonra ise meseleler, dini iyi bilen ve birbirlerinden farklı şehirlerde bulunan sahâbîlere danışılmıştır. Bu durum zamanla, bu sahâbîler etrafında farklı ekollerin doğuşuna zemin hazırlamıştır. Söz gelimi İbn Mes'ûd'un etrafında Kûfe rey medresesi, İbn Abbâs ve İbn Ömer'in etrafında ise Medîne medresesi oluşmaya başlamıştır. Sahâbîlerden sonra o şehirlerde yetişen âlimler de onların fıkıh usûlünü devam ettirmişlerdir. `İbadetler bağlamında Abdullah b. Mes'ûd'un Ebû Hanîfe'ye Etkisi` isimli tezimiz iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde,fıkhî arka planını anlamak için İbn Mes'ûd'un hayatı incelenmiştir. İkinci bölümde ise, abdest, namaz, oruç, zekât ve hac konularında İbn Mes'ûd'un görüşlerinin, kendisinden birkaç nesil sonra Kûfe medresesinin temsilcisi olan Ebû Hanîfe üzerindeki etkisi incelenmiş ve ikisi arasında ne oranda bir farklılık olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır. Sonuç olarak, iki âlim arasında yaklaşık üçte bir oranında farklılık olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractIn the time of the Prophet Mohammad, Muslims were asking him the questions personally. After the death of the Prophet Mohammad, muslims consulted of friends of the him. They were sitting in different cities. This situation has led to the formation of different schools. For example, Kufa rationalist school was formed under the leadership of Ibn Masud. Likewise, Madinah school was formed under the leadership of Ibn Abbas and Ibn Omar. Scholars who came after them have adopted their ideas.Our thesis named `Ibn Masud's Effect to Abu Hanifa in the context of worship` consists of two parts. In the first part, Ibn Masud's life has been examined in order to understand his jurispuridence background. In the second part, Ibn Masud's opinions about ablution, prayer, fast, pilgrimage and zakat have been examined. The effect of this ideas on Abu Hanife who lived a few centuries later have been studied. Differences between the two have been noted. As a result, differences between the two have been determined to be approximately one-third.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titleİbadetler bağlamında Abdullah b. Mes`ûd`un Ebû Hanîfe`ye etkisi
dc.title.alternativeAbdullah b. Mas'ud's Effect to Abû Hanifa in the context of worship
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTemel İslam Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmIslam
dc.subject.ytmWorship
dc.subject.ytmEbu Hanife
dc.subject.ytmAbdullah bin Mesud
dc.identifier.yokid10047024
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityRECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363077
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineİslam Hukuku Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess