Show simple item record

dc.contributor.advisorUstaahmetoğlu, Erol
dc.contributor.authorKoçan, Mahmut
dc.date.accessioned2020-12-06T14:57:10Z
dc.date.available2020-12-06T14:57:10Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104617
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, markalı ya da dökme kivi satın alan tüketicilerin kivi satın alırken dikkat ettikleri hususların ve demografik özelliklerin satın alma davranışlarına etkisini incelemektir. Ayrıca bilinen kivi markası ile hipotetik kivi markasına ait marka değerleri arasında farklılık olup olmadığını belirlemektir. Araştırma 2 aşamada gerçekleştirilmiş olup, araştırma sonucunda kullanılabilir 417 anket elde edilmiştir. Araştırmada kademeli örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Rize ili Merkez ilçesinde yaşayan tüketicilerin bir kısmının kivi bahçesine sahip olmalarından dolayı, tüketicilerin kivi satın almayı tercih etmemeleri araştırmanın önünde bir kısıt oluşturmuştur. Araştırma sonucunda tüketicilerin demografik özelliklerinin satın alma davranışları üzerinde etkili olduğu, marka ile marka değeri belirleyicilerinin tüketicilerin satın alma tercihleri üzerinde genel olarak etkili olduğu saptanmıştır. Bu çalışmanın kivi yetiştiriciliği/pazarlaması yapılan bölgelerde ya da ülkelerde yapılması yararlı olabilir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyze the significant points in consumers' buying branded or bulky kiwifruits and to analyze impact of demographical features on buying behaviours. In addition to this, the aim is also to determine whether there is a difference between brand values belonging to known kiwifruit brand and hypothetical kiwifruit brand or not. The research was carried out in two steps, and 417 usable surveys were acquired after the research. In the research, gradual sampling methood was used. Some of the consumers living in central district of Rize had kiwifruit gardens and they didn't prefer to buy kiwifruit, so this made the survey confined. After the research, it was determined that demographical features of consumers have generally impact on buying behaviours and brand, brand value determiners have generally impact on consumers' buying choices. This research may be beneficial in the regions where kiwifruit is cultivated.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTarımsal ürünlerde markanın satın alma davranışlarına etkisi üzerine bir araştırma: Kivi örneği
dc.title.alternativeBrand in agricultural products purchase a research on the effect of behavior: Example kiwi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand preference
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer preferences
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmKiwi
dc.subject.ytmAgricultural products
dc.identifier.yokid10031317
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityRECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363080
dc.description.pages203
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess