Show simple item record

dc.contributor.advisorGeçit, Yılmaz
dc.contributor.authorÖlmez, Nurcan
dc.date.accessioned2020-12-06T14:54:58Z
dc.date.available2020-12-06T14:54:58Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104555
dc.description.abstractİlk okuma ve yazma öğretiminin başarılı bir şekilde tamamlanabilmesi için veli-öğretmen-öğrenci işbirliğinin kurulabilmesi oldukça önemlidir. Yapılan araştırmada görülmüştür ki velilerin bu süreçte yaşadığı sorunlar, geçmişten gelen yanlış bilgileri ve algıları öğrenci başarısını olumsuz etkilemektedir. Bu araştırma nitel yaklaşıma dayalı hazırlanmış olup araştırmanın modeli özel durum çalışmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 eğitim- öğretim yılında birinci sınıfa okuyan 41 öğrenci, bu öğrencilerin velileri ve sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Veriler betimsel analize uygun olarak analiz edilmiştir. Velilere dönem başında ilk okuma yazma eğitim programı uygulanmıştır. Dönem sonunda veli ve öğretmenlerle görüşmeler yapılmıştır. Öğretmenlerle yapılan görüşmelerde velilerin sürece katılmaya daha istekli oldukları ve çocuklarını yanlış yönlendirme davranışından kaçındıkları, süreci daha bilinçli yönetmeye ve öğretmenle daha fazla iletişim kurmaya çalıştıkları gözlemlenmiştir. Bu durumun öğrencilere olumlu yansıdığı, öğrencilerin okuma yazmaya daha çabuk geçtiği, başaramıyorum gibi olumsuz benlik algısı geliştirmelerini önlediği sonucuna ulaşılmıştır. Velilerle yapılan görüşmelerde, veli bilgilendirme programını alan velilerin ilk okuma yazma sürecine yönelik farkındalıklarının arttığı, görülmüştür.Anahtar Kelimeler: İlk Okuma Yazma Öğretimi, Okuma, Yazma
dc.description.abstractIt is quite important , establishing the collaboration of parent-teacher-student, to complete the first reading and writing education in a succesfully way. In researchs it has been seen that the problems of parents during this period and their incorrect knowledge and perception unfavourably affect the achievement of student. This research ise based on qualitative approach and the research model is the case study. The study group of in research, 41 students, are the parents and teachers of these students who are studying first grade in 2016- 2017 academic year. The data were analyzed as appropriate for descriptive analysis.At the beginning of the term, the first reading and writing programme is practiced to parents. At the end of the term have an interview with parents and teachers. It has been observed in the interview with teachers that parents are disposed to attend the process and abstain from directing students incorrectly,manage the process conciously and try to communicate with teacher. It is precipitated that this situation reflect credit upon students, students learn reading and writing sooner and stunt negative sense of self such as '' i can not ''. In the interviews with the walks, it was seen that families receiving the parent information program increased awareness of the first literacy process.Key Words: Education of First Reading-Writing, Sound based Sentence methoden_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleVeli bilgilendirme programının ilk okuma yazma sürecine katkısı hakkındaki veli ve öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeParent and teacher views about the contribution of parent informing program to the first reading and writing process.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReading-writing instruction
dc.subject.ytmTeacher-parent relations
dc.subject.ytmFamily attitude
dc.subject.ytmFamily communicatin
dc.subject.ytmTeacher-parent cooperation
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmInforming
dc.subject.ytmParents
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.identifier.yokid10147988
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityRECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid462076
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess