Simetri konusunda hazırlanan animasyonların değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Güveli, Ebru | |
dc.contributor.author | Durmuş, Seçil | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T14:54:40Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T14:54:40Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-02-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104546 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı 8. sınıf matematik dersi simetri konusunda animasyon geliştirmek ve değerlendirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu Rize ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bir okulda öğrenim gören 22 8. sınıf öğrencisi ve Rize ilinde çalışmakta olan 9 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışmada matematik başarı testi ve yapılandırılmış görüşme soruları veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Öğrenci başarıları t – testi kullanılarak değerlendirilmiştir. Öğrencilerle yapılan yapılandırılmış görüşme formları içerik analiziyle kodlara ayrılarak düzenlenmiştir. Öğretmenlerin görüşleri alınmıştır. Öğretmenlerin görüşlerine doğrudan yer verilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre simetri konusunda hazırlanan animasyonlarla ders işleyen öğrencilerin matematik başarısı anlamlı derecede farklılaştığı görülmüştür. Öğretmen ve öğrenci görüşleri olumlu yöndedir. | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to develop and evaluate animation on symmetry in the 8th grade mathematics course. The study group of the research is composed of 22 8th grade students who are studying in a school affiliated to the Ministry of National Education in Rize and 9 teachers who are working in the Rize province. In the study, mathematics achievement test and structured interview questions were used as data collection tools. Student achievement was assessed using t - test. The structured interview forms made to the students are organized by codes and separated by content analysis. Teachers' opinions were taken. Teachers' opinions are directly addressed. According to the results of the research, it was seen that the mathematical success of the students who worked with the animations prepared for symmetry differed significantly. Teacher and student views are positive. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Simetri konusunda hazırlanan animasyonların değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Evaluation of animations prepared for symmetry | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-02-11 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Symmetry | |
dc.subject.ytm | Animation | |
dc.subject.ytm | Animation techniques | |
dc.subject.ytm | Education methods | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.subject.ytm | Geometry teaching | |
dc.subject.ytm | Interaction computer | |
dc.identifier.yokid | 10166732 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 497540 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |