İletişim iklimi ve çalışan sessizliği arasındaki ilişkide ara değişken olarak algılanan içsellik statüsü: Öğretmenler üzerine bir çalışma
dc.contributor.advisor | Demir, Halis | |
dc.contributor.author | Tiryaki, Selma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T14:54:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T14:54:07Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-11-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104530 | |
dc.description.abstract | İletişim iklimi ve çalışan sessizlik davranışı ile iletişim iklimi ve içsel iş motivasyonu arasındaki ilişki üzerinde algılanan içsellik statüsünün aracılık rolünü araştıran bu çalışma, ortaöğretim kurumlarımızda çalışan 300 öğretmenin oluşturduğu bir örneklem üzerinde yürütülmüştür. Çalışma bulgularına göre, iletişim ikliminin, doğrudan etkisi incelendiğinde, çalışan sessizliği üzerinde pozitif etkiye, içsel iş motivasyonu üzerinde negatif bir etkiye ve algılanan içsellik statüsü üzerinde de pozitif anlamlı etkilere sahip olduğu görülmektedir. Ayrıca bulgular, algılan içsellik statüsünün doğrudan sesizlik davranışı üzerinde negatif yönlü ve içsel iş motivasyonu üzerinde de pozitif yönlü anlamlı ilişkileri göstermektedir. Modelde algılanan içsellik statüsü üzerinden oluşan dolaylı etkiler incelendiğinde sonuçların, iletişim iklimi ve çalışan sessizlik davranışı arasında daha önce doğrudan etkilerde pozitif anlamlı etkilerin negatif anlamlı etkilere dönüştüğü görülmektedir. Bu sonuçlar, iletişim iklimi ve sesizlik davranışı arasındaki ilişki üzerinde algılanan içsellik statüsünün aracılık rolüne kanıt sağlamaktadır. Aynı durum iletişim iklimi ve içsel iş motivasyonu arasındaki ilişkide de görülmektedir. Algılanan içsellik statüsünün dolaylı etkileri incelendiğinde sonuçlar, iletişim iklimi ve içsel iş motivasyonu arasında daha önce doğrudan etkilerde negatif anlamlı etkinin pozitif anlamlı etkiye dönüştüğünü göstermektedir. Bu sonuçlar, iletişim iklimi ve içsel iş motivasyonu arasındaki ilişki üzerinde algılanan içsellik statüsünün aracılık rolüne kanıttır. Anahtar Kelimeler: İletişim İklimi, Çalışan Sessizlik Davranışı, İçsel İş Motivasyonu, Algılanan İçsellik Statüsü | |
dc.description.abstract | This study searching the intermediary role of perceived internality status in the relationship between the communication climate and employees' silence behavior and the communication climate and internal motivation, is carried out on a sample which is composed by thirty hundred teachers working in the secondary education institutions. According to the findings of the study, it is observed that communication climate has a positive effect on employees' silence, a negative effect on internal business motivation and a positive effect on perceived internality status when the communication climate is examined. On the other hand, findings demonstrate that perceived internality status has a negative relation to the direct silence behavior and has a positive relation to the internal business motivation.Findings show that positive effects were turned into negative effects in direct effects previously between the communication climate and the employees' silence behavior when the indirect effects consisting of internality status perceived by the model are examined. These findings prove that the intermediary role of internality status perceived in the relationship between the communication climate and employees' silence behavior. The same situation is noticed in the relationship between communication climate and internal business motivation. The outcomes indicate that negative effects were turned into positive effects in direct effects previously between communication climate and internal business motivation when the indirect effects of perceived internality status were analyzed. These outcomes verify the intermediary role of perceived internality status in the relationship between the communication climate and the internal business motivation.Key Words: Communication Climate, Employee Silence Behaviour, Internal Work Motivation, Perceived Insider Status | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | İletişim iklimi ve çalışan sessizliği arasındaki ilişkide ara değişken olarak algılanan içsellik statüsü: Öğretmenler üzerine bir çalışma | |
dc.title.alternative | Perceived insider status as an intervening variable in the relationship between communication climate and employee silence: A study on teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-13 | |
dc.contributor.department | İşletme Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.subject.ytm | Communicative behaviours | |
dc.subject.ytm | Climate | |
dc.subject.ytm | Workers | |
dc.subject.ytm | Employee voice | |
dc.subject.ytm | Endogeneity | |
dc.subject.ytm | Impulse | |
dc.subject.ytm | Impulsive behavior | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.identifier.yokid | 10169768 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 497544 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |