Show simple item record

dc.contributor.advisorAcuner, Haci Yusuf
dc.contributor.authorBaci, Büşra
dc.date.accessioned2020-12-06T14:50:53Z
dc.date.available2020-12-06T14:50:53Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-11
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104437
dc.description.abstract2017-2018 eğitim - öğretim yılında 22 ilde pilot uygulama olarak başlatılan okul öncesi eğitiminin zorunlu olmasının 2019 yılında tüm Türkiye'de uygulanması hedeflenmektedir. Öte yandan aynı yaş grubuna eğitim hizmeti veren Diyanet İşleri Başkanlığı Kur'an Kursları (4-6 Yaş Grubu) mevcuttur. Çalışmanın amacı, Okul Öncesi Eğitimi Programı veKur'an KursuÖğretim Programını (4-6 Yaş Grubu) ele alarak bu iki programının benzerlik ve farklılıklarını hedef, içerik, öğrenme öğretme süreci ve değerlendirme boyutlarıyla bütüncül olarak ele almaktır. Betimsel bir araştırma olarak tasarlanan bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda, Okul Öncesi Eğitimi Programının asıl hedefinin çocuğu ilkokula hazırlamak, Kur'an Kursları Öğretim Programının (4-6 Yaş Grubu) asıl hedefinin ise çocuğu dini açıdan geliştirmek olduğu görülmektedir. Programların içerikleri birbirinden çok farklıdır ve en çok benzeyen ögeleri ise öğrenme öğretme süreçleridir. Programların değerlendirme ögelerine bakıldığında ise okul öncesi eğitim programında bu ögenin daha kapsamlı olarak ele alındığı görülmektedir.
dc.description.abstractThe compulsory pre-school education which was launched as a pilot study in 22 provinces in 2017-2018 academic year is planned to be implemented in all provinces in Turkey in 2019. On the other hand, there are Quranic Courses of Department of Religious Affairs that provide education services to the same age group (4-6 ages). The purpose of this study is to examine the similarities and differences of these two curriculums, the pre-school curriculum and the Quranic pre-school curriculum (4-6 ages), in a holistic way with the objectives, content, learning and teaching process and evaluation dimensions.This study was designed as a descriptive study and document analysis method, one of the qualitative research methods, was used in the study. At the end of the research, it is revealed that the main goal of the pre-school curriculum is to prepare the child for primary school and the main goal of the Quranic Pre-school curriculum (4-6 ages) is to develop the child in religious aspects. The contents of these curriculums are very different from each other and the most similar parts are learning and teaching processes.When the evaluation parts of the curriculums are examined, it is revealed that the evaluation part is handled more comprehensively in the pre-school education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titleKur`an kursları öğretim programı (4-6 yaş grubu) ile okul öncesi eğitimi programının karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of Quranic pre-school (4-6 ages) and pre-school education curriculum
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-11
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10316624
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityRECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid608702
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess