Kur`an kursları öğretim programı (4-6 yaş grubu) ile okul öncesi eğitimi programının karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Acuner, Haci Yusuf | |
dc.contributor.author | Baci, Büşra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T14:50:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T14:50:53Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-02-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104437 | |
dc.description.abstract | 2017-2018 eğitim - öğretim yılında 22 ilde pilot uygulama olarak başlatılan okul öncesi eğitiminin zorunlu olmasının 2019 yılında tüm Türkiye'de uygulanması hedeflenmektedir. Öte yandan aynı yaş grubuna eğitim hizmeti veren Diyanet İşleri Başkanlığı Kur'an Kursları (4-6 Yaş Grubu) mevcuttur. Çalışmanın amacı, Okul Öncesi Eğitimi Programı veKur'an KursuÖğretim Programını (4-6 Yaş Grubu) ele alarak bu iki programının benzerlik ve farklılıklarını hedef, içerik, öğrenme öğretme süreci ve değerlendirme boyutlarıyla bütüncül olarak ele almaktır. Betimsel bir araştırma olarak tasarlanan bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda, Okul Öncesi Eğitimi Programının asıl hedefinin çocuğu ilkokula hazırlamak, Kur'an Kursları Öğretim Programının (4-6 Yaş Grubu) asıl hedefinin ise çocuğu dini açıdan geliştirmek olduğu görülmektedir. Programların içerikleri birbirinden çok farklıdır ve en çok benzeyen ögeleri ise öğrenme öğretme süreçleridir. Programların değerlendirme ögelerine bakıldığında ise okul öncesi eğitim programında bu ögenin daha kapsamlı olarak ele alındığı görülmektedir. | |
dc.description.abstract | The compulsory pre-school education which was launched as a pilot study in 22 provinces in 2017-2018 academic year is planned to be implemented in all provinces in Turkey in 2019. On the other hand, there are Quranic Courses of Department of Religious Affairs that provide education services to the same age group (4-6 ages). The purpose of this study is to examine the similarities and differences of these two curriculums, the pre-school curriculum and the Quranic pre-school curriculum (4-6 ages), in a holistic way with the objectives, content, learning and teaching process and evaluation dimensions.This study was designed as a descriptive study and document analysis method, one of the qualitative research methods, was used in the study. At the end of the research, it is revealed that the main goal of the pre-school curriculum is to prepare the child for primary school and the main goal of the Quranic Pre-school curriculum (4-6 ages) is to develop the child in religious aspects. The contents of these curriculums are very different from each other and the most similar parts are learning and teaching processes.When the evaluation parts of the curriculums are examined, it is revealed that the evaluation part is handled more comprehensively in the pre-school education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.title | Kur`an kursları öğretim programı (4-6 yaş grubu) ile okul öncesi eğitimi programının karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Comparison of Quranic pre-school (4-6 ages) and pre-school education curriculum | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-02-11 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10316624 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 608702 | |
dc.description.pages | 128 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |