Show simple item record

dc.contributor.advisorOğuz Namdar, Ayşegül
dc.contributor.authorUdül, Nurdan
dc.date.accessioned2020-12-06T14:48:21Z
dc.date.available2020-12-06T14:48:21Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104364
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, yaratıcı drama yöntemiyle uygulanan sanat etkinlikleri sonrasında çocuklardaki sanatsal alandaki değişiklikleri gözlemlemektir. Bu anlamda yaratıcı drama yönteminin etkililiğini artırmak amacıyla etkinlikler oyunlarla zenginleştirilmiştir. Eylem araştırması deseni ile tasarlanan bu çalışmada Rize ili Çayeli ilçesinde 32 öğrenciyle, bu öğrencilerin velileri ve sınıf rehber öğretmenleri ile çalışılmıştır. Araştırmanın verileri gözlem, görüşme veya doküman analizi teknikleriyle toplanmış olup veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgi Formu`, `Yarı Yapılandırılmış Veli ve Öğretmen Görüşme Formları`, `Uygulanan Eğitim Sürecinde Elde Edilen Ürünler`, `Gözlemci Gözlem Formu` olmak üzere beş farklı araç kullanılmıştır. Verilerin analizi sürekli karşılaştırmalı analiz yöntemi ve içerik analizi yöntemi yapılmış olup araştırma sonucunda yaratıcı drama yönteminin sanat etkinliklerinde kullanılmasının, çocukların sanata ilgilerine olumlu yönde etki ettiği görülmüştür. Araştırma kapsamında okul öncesi dönem çocuklarının sanatsal yaşantılarına ilişkin farkındalığı artırmak adına farklı yöntem ve teknikler kullanılarak alana katkı sağlanabileceği önerilmektedir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to observe the changes in the artistic field of children after creative drama. In this sense, the activities were enriched with plays in order to increase the effectiveness of the creative drama method. In this study, which is designed with action research design, 32 students and their parents and class counselors in Rize, Çayeli district. The data of the study was collected through observation, interview and document analysis techniques and `Personal Information Form`, `Semi-Structured Parent and Teacher Interview Forms` and `Products Obtained in the Process of Applied Education Products, Interview Observer Observation Form` prepared by the researcher were used as five different data collection tools five. Data analysis was carried out by constant comparative analysis method and content analysis method. As a result of the research, it was seen that the use of creative drama method in art activities had a positive effect on children's interest in art. Within the scope of the research, it is suggested that different methods and techniques can be used to raise awareness about the artistic experience of preschool children.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYaratıcı dramaya dayalı sanat etkinliklerinin okul öncesi dönem çocuklarına uygulanması
dc.title.alternativeApplication of creative drama based art activities to preschool children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-28
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCreative drama
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.identifier.yokid10270599
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityRECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid584648
dc.description.pages244
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess