Show simple item record

dc.contributor.advisorBeldağ, Adem
dc.contributor.authorBalci, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-06T14:48:17Z
dc.date.available2020-12-06T14:48:17Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104362
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, ortaokul öğrencilerinin saldırganlık düzeylerinin açıklanmasında sahip oldukları değerlerin rolünü belirlemektir. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan araştırmanın evrenini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Hatay il merkezi ile Antakya ve Defne ilçelerindeki ortaokullarda öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise ortaokullarda öğrenim gören öğrencilerden tabakalı örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Bu bağlamda araştırma, 1044'ü kız 1095'i erkek öğrenci olmak üzere toplamda 2139 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Değerler Eğitimi Ölçeği, Buss-Perry Saldırganlık Ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Bu bağlamda araştırmanın genel amacı doğrultusunda öğrencilerin değerler ile saldırganlık algıları arasında yapılan korelasyon analizi sonucunda negatif yönde (ters) düşük düzeyde anlamlı bir ilişkinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuca göre öğrencilerin değerlere ait puanların artması saldırganlığa olan yönelimi azalttığını göstermektedir. Ayrıca öğrencilerin bazı değişkenler açısından saldırganlık algıları incelenmiş ve bu doğrultuda da anlamlı sonuçlar elde edilmiştir. Bu sonuçlara göre, saldırganlıkla negatif düzeyde ilişkisi olan değerlerin kazandırılmasına aile ve eğitimcilerin daha fazla önem vermeleri gerektiği önerilebilir.
dc.description.abstractThe main objective of this research is to target the role of value values in explaining the levels of aggression of the secondary school target. The universe of the research, which is designed in the relational survey model, is planned for 2018-2019 education center in Hatay province center and in Antakya and Defne districts in secondary schools. The sample of the study was chosen by the stratified sampling method from the people who were studying in secondary schools. In this context, the study was conducted with a total of 2139 students, of which 1044 were female and were male. The scale of values education as a means of collecting data in research, Buss-Perry Aggression Scale and used Personal Information Form prepared by the researcher. In this context, the overall objective of the research is in line with the values and the perceptions of students made between aggression as a result of the correlation analysis in anegative direction (reverse) at a low level has been reached to the conclusion that a meaningful relationship. According to these results, it can be suggested that families and educators should give more importance to gaining values that have negative relationship with aggression.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin saldırganlık düzeylerinin açıklanmasında sahip oldukları değerlerin rolü
dc.title.alternativeThe role of the values which secondary school students have in explanining their aggression levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-25
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10267689
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityRECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid582010
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess