Sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine yabancılaşma ve zaman yönelim duyguları: Otobiyografik belleğin rolü ve önemi
dc.contributor.advisor | Yangın, Selami | |
dc.contributor.author | Çifçi, Esra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T14:47:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T14:47:55Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104352 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine yabancılaşma ve zaman yönelimi duygularını belirleyerek otobiyografik belleğin sınıf öğretmenlerinin geçmiş eğitsel hayatlarında öğretmenleriyle yaşadıkları anıları canlandırmalarını sağlamak ve bu canlandırdıkları anıları kendi mesleki uygulamalarını icra ederken ne düzeyde yansıttıklarını belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 yılları arasında Rize ilindeki çeşitli ilkokullarda görev yapmakta olan 428 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmadan elde edilen nicel veriler SPSS paket programında veri girişi yapılarak analiz edildikten sonra nitel veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Bu çalışma sonucunda otobiyografik belleğin mesleki yabancılaşma ve zaman yönelimi noktasında öğretmenleri ve onların öğrencilik anılarının ise şu anda öğretmenlik mesleğine yabancılaşmayı etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Bu bağlamda sınıf öğretmeni yetiştirme programlarına, otobiyografik bellek ve zaman yönelimini dikkate alan uygulamaların koyulması ve hizmetiçi eğitim süreçlerinde öğretmenlere mesleki yabancılaşmayı azaltarak otobiyografik belleği canlandırmayı hedefleyen projelerin yapılması önerilebilir.Anahtar Kelimeler: Sınıf Öğretmeni, Mesleki Yabancılaşma, Zaman Yönelimi, Otobiyografik Bellek | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to determine the sense of alienation and time orientation of the classroom teachers to the teaching profession and to determine the level of autobiographical memory that the classroom teachers play in their past educational lives, and to what extent they reflect these memories while performing their own professional practices. The study group of the research consists of 428 primary school teachers working in various primary schools in Rize between 2018-2019. After the quantitative data obtained from the research were analyzed by entering data in SPSS package program, qualitative data were subjected to content analysis. As a result of this study, it was concluded that autobiographical memory of teachers and their students' memories in terms of professional alienation and time orientation now affect alienation to the teaching profession. In this context, it may be suggested to include applications that take autobiographical memory and time orientation into classroom teacher training programs and to carry out projects aimed at reviving autobiographical memory by reducing professional alienation to teachers in in-service training processes.Keywords: Classroom Teacher, Professional Alienation, Time Orientation, Autobiographical Memory | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine yabancılaşma ve zaman yönelim duyguları: Otobiyografik belleğin rolü ve önemi | |
dc.title.alternative | Alarming and time orieniıng emotions of primary teachers to teaching profession: The role and importance of the autobiographic memory | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-21 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.identifier.yokid | 10273076 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 580705 | |
dc.description.pages | 324 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |