Show simple item record

dc.contributor.advisorİpek, Ali Sabri
dc.contributor.authorHut, Kerem
dc.date.accessioned2020-12-06T14:47:53Z
dc.date.available2020-12-06T14:47:53Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/104351
dc.description.abstractÖğrencilerin matematik derslerinde edindikleri bilgi ve beceriler arasında kuracakları ilişkilendirmeler, kavramsal öğrenmelerine katkı sağlayacaktır. Bu araştırmada, 6. sınıf öğrencilerinin ondalık gösterimlerle ilgili sayı duyuları, temsil becerileri ve problemleri çözme becerileri arasındaki ilişkilerin incelenmesi amaçlanmıştır. Açımlayıcı sıralı karma yöntem desenin tercih edildiği araştırmanın nicel aşamasına Doğu Karadeniz bölgesinde yer alan bir ildeki altı farklı devlet okulunda öğrenim gören 360 öğrenci; nitel aşamasına ise bu öğrenciler arasından ölçüt örnekleme yöntemiyle belirlenen 6 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın nicel verileri `Ondalık Gösterimlerde Sayı Duyusu Testi`, `Ondalık Gösterimlerde Çoklu Temsil Testi` ve `Ondalık Gösterimlerde Problem Çözme Testi` ile, nitel verileri ise yarı yapılandırılmış mülakatlar ile toplanmıştır. Elde edilen nicel veriler SPSS 20.0 programı ile analiz edilirken nitel verilerin analizinde ise içerik analizi yapılmıştır.Araştırmanın sonucunda, altıncı sınıf öğrencilerinin ondalık gösterimlerde sayı duyularının, temsil ve problem çözme becerilerine göre daha düşük düzeyde kaldığı tespit edilmiştir. Bununla birlikte öğrencilerin ondalık gösterimlerde sayı duyuları, temsil ve problem çözme becerileri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki tespit edilmiştir. Aynı zamanda öğrencilerin ondalık gösterimlerde temsil becerileri ve sayı duyularının problem çözme becerilerinin anlamlı birer yordayıcısı olduğu ortaya konulmuştur. Son olarak, problem çözme becerisini en güçlü yordayan sayı duyusu bileşeni ve temsil becerileri, önem sırasına göre; ondalık sayıların büyüklüğünün anlaşılması, ondalık sayıların anlamının anlaşılması, resimsel temsilden sembolik temsile transfer edebilme, sembolik temsilden resimsel temsile transfer edebilme, ölçüm referanslarının uygun şekilde kullanılması ve sembolik temsilden sembolik temsile transfer edebilme olarak belirlenmiştir. Sonuçta, bu altı değişkenin birlikte problem çözme becerisini belirli bir düzeyde açıklayabildiği tespit edilmiştir.
dc.description.abstractAssociations made by students between the knowledge and skills they have gained in their courses will contribute to their conceptual knowledge. This study aims at examining the relationships among number sense, multiple representation, and problem-solving skills of 6th grade students related to decimal numbers. Whereas 360 students in six different state schools of a province in Eastern Black Sea Region participated in the quantitative part of the research following the exploratory sequence design 6 of those students determined by the criterion sampling technique were involved in the qualitative part. Quantitative data of the study were collected through `The Number Sense Test On Decimal Numbers`, `The Multiple Representation Test On Decimal Numbers`, and `The Problem Solving Test On Decimal Numbers`, and the qualitative data were collected through semi-structured interviews. The quantitative data obtained in this study were analyzed by a statistic program SPSS 20.0, and content analysis was used to analyze the qualitative data of the research.As a result of the study, it was found that number sense of 6th grade students in decimal numbers fell behind their multiple representation and problem-solving skills. In addition, a positive relationship was seen among their number sense, multiple representation, and problem-solving skills related to decimal numbers. Furthermore, multiple representation and number sense of students in decimal numbers were found to be a significant predictor of their problem-solving skills. Lastly, as the most significant predictor of problem-solving skill, number sense and representation skills could be presented according to the order of importance as follows: recognizing decimal number size, understanding the basic meaning of decimal numbers, transferring from pictorial representation to symbolic representation, transferring from symbolic representation to pictorial representation, being able to use a benchmark appropriately, and transferring from symbolic representation to symbolic representation. Consequently, those six variables together were found to explain the problem-solving skill at a significant level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.title6. sınıf öğrencilerinin ondalık gösterimlerle ilgili sayı duyuları, temsil ve problem çözme becerileri arasındaki ilişkilerin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationships among number sense, multiple representation and problem solving skills of sixth grade students related to decimal numbers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-29
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10272438
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityRECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid585116
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess