Show simple item record

dc.contributor.advisorNamdar, Bahadır
dc.contributor.authorPehlivanlar, Sebahat
dc.date.accessioned2020-12-06T14:27:53Z
dc.date.available2020-12-06T14:27:53Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/103868
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı fen bilgisi ve sınıf öğretmen adaylarının yerel, ulusal ve küresel sosyobilimsel konular hakkındaki informal muhakemelerinin incelenmesidir. Çalışmanın katılımcılarını 2018/2019 Eğitim Öğretim Yılında Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi'nde sınıf öğretmenliği ve fen bilimleri öğretmenliği lisans programında öğrenim görmekte olan öğretmen adayları oluşturmaktadır. Katılımcı grup 287'si kadın, 89'u erkek olmak üzere toplam 376 kişiden oluşmaktadır. Katılımcıların 88'ini fen bilimleri, 288'ini sınıf öğretmenliği öğretmen adayları oluşturmaktadır. Çalışmada bütüncül tek durum çalışması kullanılmıştır. Çalışmanın verileri; yeşil yol, nükleer enerji ve genetiği değiştirilmiş organizmalar konularında hazırlanan senaryolar ve bu senaryolara yönelik sorulan açık uçlu cevap formları ile toplanmıştır. Nitel verilerin analizinde bütüncül informal muhakeme analiz çerçevesi kullanılarak informal muhakeme modları ve kaliteleri her bir konu bağlamı için belirlenmiştir. Araştırmanın sonuçları konu bağlamına göre kullanılan informal muhakeme modlarının değiştiğini, alan yazından farklı olarak öğretmen adaylarının dini/felsefi muhakeme modunu kullandığını göstermiştir. Öğretmen adaylarının informal muhakeme kalitelerinin farklı konu bağlamlarında benzer olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen adayı eğitiminde sosyobilimsel konuların öğretimine yönelik önerilere yer verilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the pre-service teachers' informal reasoning about media literacy and local, national and global socio-scientific issues. In the 2018/2019 Academic Year, the participants of the study are pre-service teachers who were attending Recep Tayyip Erdoğan University. The participants consist of a total of 376 preservice teachers, including 287 women and 89 men, studying in 1st, 2nd, 3rd and 4th grades. 88 of the participants were science teachers and 288 were elementary preservice teachers. A single instrumental case study method was used in the study. Qualitative data were collected through scenarios on green road, nuclear energy and genetically modified organisms socioscientific issues and open-ended questions asked about these scenarios. For each issue context, informal reasoning modes and qualities were determined by using a holistic informal reasoning analysis framework. The results of the study showed that the informal reasoning modes used according to the subject context differed, and it was found that the preservice teachers used religious / philosophical reasoning mode different than the literature. It was determined that preservice teachers' informal reasoning qualities were similar for different issue contexts. Based on the results, suggestions for teaching socio-scientific issues in teacher education are included.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.titleFen bilgisi ve sınıf öğretmen adaylarının yerel, ulusal ve küresel sosyobilimsel konular hakkındaki informal muhakemeleri
dc.title.alternativePreservice elementary and science teachers' informal reasoning about local, national, and global socioscientific issues
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-20
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10278007
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityRECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid579391
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess