Show simple item record

dc.contributor.advisorTekbıyık, Ahmet
dc.contributor.authorSütlüoğlu Dursun, Rumeysa
dc.date.accessioned2020-12-06T14:27:23Z
dc.date.available2020-12-06T14:27:23Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-04-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/103854
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ortaokul 5. Sınıf Fen Bilimleri dersinde yer alan Güneş, Dünya ve Ay konusunun öğretiminde Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli (OBYM)'ne dayalı öğretim materyalinin geliştirilmesi ve geliştirilen materyalin öğrencilerin başarılarına etkisinin incelenmesidir. Karma yöntemle yürütülen araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Rize'de yer alan bir ortaokulda 5. sınıfta öğrenim gören 27 (11 kız, 16 erkek) öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmanın nicel boyutu tek grup ön test-son test basit deneysel desen, nitel boyutu ise olgubilim (fenomenoloji) deseninde yürütülmüştür. Araştırmada nicel veriler araştırmacı tarafından geliştirilen Güneş Dünya Ay Başarı Testi (GDABAT) ve nitel veriler yarı yapılandırılmış mülakatlar yardımıyla elde edilmiştir. Nicel verilerin analizinde bağımlı t-testinden, nitel verilerin analizinde ise betimsel analizden yararlanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular incelendiğinde OBYM'ye dayalı öğretiminin öğrencilerin Güneş, Dünya ve Ay konusundaki başarıları üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca öğretim sonrasında bazı öğrencilerin bu konulara ilişkin az da olsa alternatif kavramlara sahip oldukları belirlenmiştir. OBYM'nin öğrenci başarıları üzerindeki olumlu etkileri dolayısıyla, fen bilimleri dersinde öğrencilerin anlamakta güçlük çektikleri konularda kullanılabileceği önerilmektedir
dc.description.abstractThe aim of this study is to develop a teaching material based on Common Knowledge Construction Model (CKCM) to the teaching of the Sun, Earth and Moon subject in 5th grade Science course in secondary school, and to examine the effect of the developed material on students' achievement. The study group consisted of 27 (11 girls, 16 boys) 5th grade students in a secondary school in Rize in the academic year 2017-2018. The quantitative dimension of the research was carried out in a single group pre-test and post-test simple experimental design, and the qualitative dimension was in phenomenological design. Quantitative data was obtained through Achievement Test, which was developed by the researcher; qualitative data was obtained through semi-structured interviews. Dependent t-test was used in the analysis of the quantitative data, descriptive analysis was used in the analysis of the qualitative data. According to findings obtained from the study, it was found that teaching based on CKCM had an effect on students' achievement of Sun, Earth and Moon. In addition, it has been observed that some students have alternative concepts at the least related to these subjects. Because of the positive effects of CKCM on achievement, it is suggested that the model can be used onsubjects that students have difficulty in understanding in science course.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAstronomi ve Uzay Bilimleritr_TR
dc.subjectAstronomy and Space Sciencesen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title5.sınıf güneş, dünya ve ay ünitesine yönelik ortak bilgi yapılandırma modeline dayalı öğretim materyalinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
dc.title.alternativeDeveloping and evaulating a teaching material based on common knowledge construction model for 5th grade on sun, earth and moon
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-22
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10290623
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityRECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid593520
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess