A gamified lesson preparation system
dc.contributor.advisor | Erdem, Arif Tanju | |
dc.contributor.author | Uzun, Necip Onur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T14:14:50Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T14:14:50Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/103564 | |
dc.description.abstract | İyi bir bilgisayar oyununda, bir kişiyi kendine bağlayan bir çok özellik bulunur. Eğer dersler de oyunlaştırılarak sunulabilirse öğrencilere sıkıcı gelmez ve oyunlar kadar ilgi çekebilirler. Böylece öğrenciler derslere daha çok zaman ayırabilir ve derslerden beklenen faydayı daha hızlı ve etkili bir şekilde elde edebilirler. Bu projenin amacı, oyunlaştırılmış dersler hazırlamanın yöntem ve araçlarını geliştirmektir. Bu projede, derslerde hali hazırda kullanılan konu anlatımı, ödevler, sınavlar, ve puanlamalar gibi aşamaları oyunlaştırmanın yanısıra, derslerde şimdiye kadar hiç kullanılmamış olan ama oyunlarda sıkça faydalanılan bazı ilgi çekici öğeleri de ders tasarımlarına eklemenin yöntemlerini araştırdık. Oyunlaştırılmış dersleri hazırlamak için eğitmenleri adım adım yönlendirecek kolay kullanışlı bir arayüz geliştirdik. Hazırlanan derslerin oyun değerini ölçmek için özgün bir endeks tanımladık. Eğitmenler bu endeksi, dersleri ne kadar oyunlaştırabildiklerini ölçmek için kullanabilecekler. Bu projede ayrıca, öğrencilerin oyunlaştırılmış dersleri takip edecekleri web uygulamaları geliştirdik. | |
dc.description.abstract | Good games are embedded with many elements that make them attractive to play. If lessons could also be gamified, they would cease to be boring and become attractive as well. This could result in students spending more time studying and learning in an efficient way. In this thesis, we present a method and tools for preparing gamified lessons. In addition to gamifying the delivery of lectures, assignments, exams, and grading, we incorporate many different game elements into lessons in order to improve the gamification of lessons. We present a visual authoring environment to guide instructors in preparing gamified lessons and also define an index to measure the `gameness` of a gamified lesson. An instructor could use this index to determine whether he/she has gamified his/her lesson enough. Furthermore, we present an interactive web application for students so that they can `play` the gamified lessons. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.title | A gamified lesson preparation system | |
dc.title.alternative | Oyunlaştırılmış ders hazırlama sistemi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Computer games | |
dc.subject.ytm | Educational games | |
dc.identifier.yokid | 10135363 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÖZYEĞİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 455446 | |
dc.description.pages | 43 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |