Show simple item record

dc.contributor.advisorSözer, Hasan
dc.contributor.authorErgun, Burcu
dc.date.accessioned2020-12-06T14:13:29Z
dc.date.available2020-12-06T14:13:29Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/103526
dc.description.abstractBu tezde bir sistem ailesi için test modellerinin yeniden kullanılmasını kolaylaştıran bir araç tanıtılmaktadır. Test modelleri, bu sistemlerin özelliklerinin kullanım olasılıklarını belirlemek için hiyerarşik Markov zincirleri olarak tanımlanmaktadır. Bu özellikler arasındaki değişkenlik bir ürün özellik modeliyle belgelenmektedir. Ürün özellik modelinde isteğe bağlı ve alternatif özellikler test modellerinde bir dizi duruma eşlenmektedir. Bu durumlar için geçiş olasılıkları seçilen özelliklere göre değiştirilmekte, böylece oluşturulan test durumları yalnızca bu özelliklere odaklanmaktadır. Aracın etkinliğini değerlendirmek için endüstriyel ortamlarda iki kontrollü deney yapılmıştır.Deneyler için dijital TV (DTV) ve kablosuz erişim noktası (WAP) sistemleri kullanılmıştır. Bu sistemler için sırasıyla 10 ve 5 katılımcı, sistem testlerinde ve dolayısıyla deneylerde rol almışlardır. Her katılımcının harcadığı ¸caba, sistemlerin test modellerini güncellerken araç kullanıldığı ve kullanılmadığı durumlarda ölçülmüştür. Aracın maliyetleri önemli ölçüde düşürdüğünü ve sırasıyla 13 DTV ve 11 WAP ürününe sahip küçük ürün ailelerinde bile, araç kullanılarak ürün hattı mühendisliği uygulamasının adapte edilme maliyetinin karşılanarak, toplamda harcanan çabada düşüş olduğu gözlemlenmiştir.
dc.description.abstractWe introduce a tool for automated adaptation of test models to be reused for a product family. Test models are specified in the form of hierarchical Markov chains. Theyrepresent possible usage behavior regarding the features of systems as part of theproduct family. A feature model documents the variability among these features.Optional and alternative features in this model are mapped to a set of states intest models. These features are selected or deselected for each product to be tested.Transition probabilities on the test model are updated by our tool according to these(de)selections. As a result, the test case generation process focuses only on the selected features. We conducted two controlled experiments, both in industrial settings,to evaluate the effectiveness of the tool. We used systems as part of digital TV andwireless access point(WAP) systems. For DTV systems 10 and for wireless accesspoints 5 participants were involved in testing these systems, respectively. We measured the effort spent by each participant for the same set of tasks when our tool isused and when it is not. We observed that the tool reduces costs significantly. Wealso observed that the initial cost for adopting product line testing is amortized evenfor small product families with 13 DTV and 11 WAP products, respectively.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleTool support for model based software product line testing
dc.title.alternativeModel bazlı yazılım ürün hattı testi için araç desteği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10179133
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÖZYEĞİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid495116
dc.description.pages54
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess