Show simple item record

dc.contributor.advisorErtunç, Özgür
dc.contributor.authorPeçenek, Erdem
dc.date.accessioned2020-12-06T14:10:19Z
dc.date.available2020-12-06T14:10:19Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/103434
dc.description.abstractBu tezin amacı, chevron tipi plakalı ısı eşanjörleri içindeki akış olaylarını anlamaktır.Bu hedefe ulaşmak için çeşitli görselleştirme deneyleri tasarlandı ve uygulandı. Ayrıcatürbülans modeli olarak Large eddy simülasyonu kullanan sayısal simülasyonlar yapılmıştır. Bu simülasyonlar görselleştirme deneyleri ve basınç düşüm deneyleriyle doğrulanmıştır. Akış görselleştirme sonuçları, sarmal veya çapraz akış yapısı yerine, CPHE kanal içinde iki yapının bir kombinasyonunun bulunduğunu göstermiştir. Görsel deneyler LES sonuçları doğrulandı. LES, sürtünme faktörünü maksimum yüzde 5 hatayla tahmin etti. Karışım üzerine yapılan çalışma, kanal boyunca asimetrik bir karışım olduğunu kanıtladı. Kanal içerisindeki akışın bir rejimden diğerine geçişini anlamak amacıyla daha önce belirlenen noktalardaki mutlak hızların güç spectrum grafiği belirtilmiştir. Bunun dışında sonuçlar turbulent intensity'nin Re = 265 ve Re= 275 arasında dikkate değer bir sıçrama yaptığını gösteriyor ve sıçramanın olduğu bu aralıkta rejimler arası geçiş gerçekleşmiş gibi gözüküyor.
dc.description.abstractThe objective of this thesis was to understand flow phenomena inside chevron typeplate heat exchangers. To reach this goal, several visualization experiments designedand conducted. Also Large eddy flow simulations were made. This simulations validatedwith visualization experiments and pressure drop experiments. The flow visualizationresults showed that rather than helical or cross flow structure, a combinationof two structures exists inside the CPHE channel geometry. Visualization and pressuredrop experiments validated the LES results. LES estimated the friction factorwith maximum 5 percent error. Mixing study proved there is asymmetric mixingthrough the channel. To understand transition inside the channel a power spectrumof velocity magnitude of specified points was reported and results showed that betweenRe = 265 and Re = 275 there is a significant raise at turbulent intensity whereseems the transition takes place.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleExperimental and numerical investigations on compact plate heat exchanger
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-08
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10286359
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityÖZYEĞİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid575547
dc.description.pages76
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess