Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkal, Özlem
dc.contributor.authorGarip, Hatiye
dc.date.accessioned2020-12-06T14:07:56Z
dc.date.available2020-12-06T14:07:56Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/103370
dc.description.abstractBu çalışma, okul öncesi çocuklar için resimli hikaye kitaplarında engellilik temsilini incelemektedir. Engellilik tasvirini çevreleyen konular hakkında farkındalığı artırmak için engelliliğin nasıl temsil edildiğinin araştırılmasını, tanımlanmasını ve böylelikle, resimli kitapların daha kapsayıcı hale getirilmesine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Buna ek olarak, çalışmanın gayesi, resimli kitaplarda engelliliğin mevcut yanlış temsili veya (tamamen) temsil edilmemesi durumunu değiştirmek için illüstratörlere ilham vermek ve motive etmektir. Bu tezin odak noktası, son on yılda Türkiye'de yayımlanan yerli ve yabancı yazarlara ait resimli çocuk kitaplarıdır. Metot olarak nitel analiz kullanılmıştır. Toplam 52 resimli kitap, 40 farklı kodla ayrıntılı olarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, son on yılda yayımlanan resimli kitaplarda engelliliğin temsilinde bir artış ve gelişme yaşandığı görülmektedir. Bununla birlikte, analiz edilen resimli kitaplar engelliliği genellikle bir tema olarak kullanmakta olup, engellilik tiplerine klişeleşmiş yaklaşıma sahiptir ve bir hikâye yerine engellilik tipi hakkında bilgi sunmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, engelli karakterler çoğunlukla ana karakterlerdir ve genellikle çocukturlar. Bu çalışma, resimli kitapların, çocuklar için etkisi yüksek bir öğrenim aracı olmaları nedeniyle daha kapsayıcı ve eşit olmasının gerekliliğini vurgulamaktadır.
dc.description.abstractThis study examines the representation of disability in pre-school children's fiction picture books. It aims to investigate and identify the characteristics of how disability is represented in order to raise awareness about the issues surrounding the depiction of disability and in this way, help to make picture books more inclusive. Additionally, the goal of the study is to inspire and motivate illustrators to change current misrepresentation or non-representation of disability and diversity in picture books. The focus of this thesis is on the children's picture books published in Turkey in the last decade, which belong to local and foreign authors. This thesis uses qualitative analysis as a method. It examines a total of 52 picture books in detail via 40 different codes. The results show that there is an increase and improvement in the representation of disability in picture books published in the last decade. However, the analyzed picture books usually use disability as a theme, they have stereotypical approach to the types of disabilities and aim to present information about the type of disability rather than a story. Furthermore, the disabled characters are mostly main characters and they are generally children. This study emphasizes that picture books need to be more inclusive and equitable as they are influential educational instruments for children.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleRepresentation of the unrepresented: Disability in children`s picture books
dc.title.alternativeTemsil edilmeyenin temsili: Resimli çocuk kitaplarında engellilik
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-24
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmIllustrated children books
dc.subject.ytmIllustrated books
dc.subject.ytmChildren’s literature
dc.subject.ytmVisual design
dc.subject.ytmVisual representation
dc.subject.ytmDisabled children
dc.subject.ytmDisabled persons
dc.subject.ytmIllustration
dc.subject.ytmGraphic arts
dc.subject.ytmGraphic design
dc.identifier.yokid10235644
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÖZYEĞİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid544008
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineTasarım Teknoloji ve Toplum Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess