Show simple item record

dc.contributor.advisorAkar, Mustafa
dc.contributor.advisorÖz, Bülent
dc.contributor.authorDemirci, Melike
dc.date.accessioned2020-12-06T14:04:52Z
dc.date.available2020-12-06T14:04:52Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/103313
dc.description.abstractBu çalışmada üniversite öğrencilerinin bölüm tercihlerinde etkili olan faktörler ve bu faktörlerin bölüm memnuniyeti üzerindeki etkisi araştırılmak istenmiştir. Bu amaçla, Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Fen Edebiyat, İktisadi ve İdari Bilimler ile Mühendislik Fakültelerindeki 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri araştırmaya dahil edilmiş, bu bölümlerde okuyan 433 öğrenciden elde edilen bilgilerden yararlanılarak analiz gerçekleştirilmiştir.Tezde bölüm tercihlerini etkileyen faktörler ve bölüm memnuniyeti, `Korelasyon, Varyans Analizi ve Bağımsız örneklem t testi` ile incelenmiştir. Yapılan analizler öğrencilerin bölüm tercihlerinde `kişilik yapısı`, `kişisel, ailevi ve çevresel faktörlerin etkili olduğunu göstermektedir. Öğrencilerin kişilik yapılarına uygun, ailelerinin de desteğini alarak tercih edecekleri üniversite ve bölümü belirlediklerinde öğrenim görülen bölümden memnuniyetlerinin yükseldiği görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Öğrenciler, Üniversiteler, Bölüm Tercihi, Bölüm Memnuniyeti
dc.description.abstractIn this study, the factors affecting students' section preferences have been asked to investigate the impact on satisfaction. To this purpose, Osmaniye Korkut Ata University of Arts and Sciences, Economics and Administrative Sciences and the Faculty of Engineering in the 2nd, 3rd and 4th grade students in the study were included, the analysis was performed by utilizing information obtained from the 433 students in this faculty.In this thesis, the factors affecting students' section preferences and satisfaction examines solved with `Correlation, Variance Analysis and Independent sample t tests`. The analysis shows to be influence in the preferences section of the students' personality structure, personal, family and environmental factors. When the student would prefer the university and department according to students' personality structure, with the support of their families, their section satisfaction has increased.Key Words: Students, Universities, Major Choice, Major Satisfaction.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİstatistiktr_TR
dc.subjectStatisticsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖğrencilerin bölüm tercihlerinin belirleyicileri ve sonuçlarına yönelik teorik bir modelin incelenmesi: Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi öğrencileri üzerine bir uygulama
dc.title.alternativeThe examination of a theoretical model which centred to the students major choices' determiners and results: An application on Osmani̇ye Korkut Ata University's students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmField choice
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid10053313
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityOSMANİYE KORKUT ATA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363487
dc.description.pages65
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess