Show simple item record

dc.contributor.advisorYakut, Emre
dc.contributor.authorYildirim, Nurullah
dc.date.accessioned2020-12-06T14:04:44Z
dc.date.available2020-12-06T14:04:44Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/103309
dc.description.abstractOrduların, 21'inci yüzyılda üzerine düşecek görevleri yapabilecek yeterli güce sahip olması ve gelecekteki muhtemel bölgesel çatışma ve savaş şartlarına tam anlamıyla hazır olabilmesi için; muharebe gücü yüksek personele sahip olması, diğer savaş gücü üstün devletlerin elde etmiş olduğu teknolojiyi yakalaması, motivasyonunu etkileyen gerekli lojistik destek sistemine sahip olması, modern araç gereçlerin ve silahların kullanılması gerekmektedir. Diğer dünya ordularında olduğu gibi Kara Kuvvetlerinde de lojistik destek sisteminin etkinliğini arttırmak için çalışmalar yapılmaktadır. Bu tezde lojistik desteğin bir konusu olan araç rotalama problemi ele alınmıştır. Bütün bir orduyu incelemek zor olacağından örnek olarak bir hudut taburu ele alınmıştır. Bir hudut taburu üç veya dört hudut bölüğünden oluşmaktadır. Bir hudut bölüğü de bir ila dört arasında değişen karakola sahiptir. Karakolların Lojistik desteği tabur tarafından sağlanmaktadır. Bu tezde yedi karakolu olduğu varsayılan bir tabur ele alınmıştır.Çalışmada tabur karakolların ikmaline yönelik karşılaştığı zaman pencereli araç rotalama problemine çözüm aranmış ve geliştirilmiş tasarruf yöntemi ile çözüm aranması amaçlanmıştır. Bunun için uygulama yapılacak olan bir Taburun 7 Karakolunda uygulanan mevcut araç rotalama modelleri incelenmiş ve zaman pencereli araç rotalama problemine WinQsB yöntemi uygulaması için gerekli olan veriler 7 farklı Karakoldan temin edilerek, karakollar için yeni bir dağıtım rotası önerilmiştir. Bu çerçevede bu bölümün ilk kısmında, dağıtım rotasının çıkarılması için uygulama yapılan 7 Karakoldan alınan verilerin analizi yapılacaktır. İkinci kısımda mevcut durum analiz edilecek, üçüncü kısmında ise zaman pencereli araç rotalama problemine WinQsB yöntemi uygulaması yapılıp, yeni bir dağıtım rotası önerilecektir. Son kısımda ise mevcut dağıtım rotası ile önerilen dağıtım rotası karşılaştırılacaktır.Araştırma dört bölümden oluşmuştur; Araştırmanın birinci bölümünde; lojistik kavramı, lojistik yönetimi ve lojistik ile ilgili temel kavramlar ile lojistik faaliyetler hakkında bilgi verilmiştir.Araştırmanın ikinci bölümünde; lojistik sektörünün dünyadaki gelişimi, ülkemizdeki gelişimi, rekabet vizyonu ve Kara Kuvvetleri Lojistiği hakkında bilgi verilmiştir.Araştırmanın üçüncü bölümünde; Araç Rotalama ve Gezgin Satıcı Problemleri hakkında bilgi verilmiştir. Araştırmanın dördüncü bölümünde ise araç rotalama problemine yönelik alternatif bir çözüm sunularak değerlendirme yapılmıştır.
dc.description.abstractIn 21st century, In order to have enough power to accomplish missions and to be ready for probable regional conflicts and war conditions; Armies must have personnel whom has high war power, catch upon technology that other powerful nations did, must have logistical support system that is necessary for motivation and must use modern tools, accessories and weapons. As in other world armies also in Turkish Army there has been made some researches to increase logistical support system. In this thesis the Vehicle Routing Problem which is a subject of logistical support has been handled.Because it is hard to examine whole army, a border battalion is handled for instance. One border battalion consists of three or four border companies. And one border company consists of patrol stations that vary between one and four. Patrol stations are supported logistically by battalion. In this thesis a border battalion is handled that has seven patrol stations.In this study, first it has been tried to find a solution to Vehicle Routing Problem with Time Windows which battalion faces against of supplying patrol stations, with developed saving method. For this, Vehicle Routing models applied currently in seven patrol stations of instance battalion has been examined, the data which is necessary for applying WinQsB method to the Vehicle Routing Problem has been gathered from seven different patrol stations and a new route is offered. At this perspective in the first part of this chapter, to extract distribution route the data gathered from seven patrol stations will be analyzed. In the second part current situation will be analyzed and in the third part by applying WinQsB method to vehicle route problem a new route will be offered. In the final part current distribution route and suggested route will be compared.Research consists of four chapters.In the first chapter; information has been given about term of logistic, logistic administration, basic terms about logistic and logistical events. In the second chapter of research information has been given about developing of logistic sector in world, developing in our country, competition vision and Turkish Army Logistic.In the third chapter; information has been given about the Vehicle Routing and Traveling Salesman Problems.In the fourth chapter by offering an alternative against to the Vehicle Routing Problem an evaluation has been made.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSavunma ve Savunma Teknolojileritr_TR
dc.subjectDefense and Defense Technologiesen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.title21. yy. da Kara Kuvvetleri`nde lojistik yönetimi; Türkiye açısından bir değerlendirme
dc.title.alternativeGround forces logi̇sti̇cs management i̇n the 21st century: An evaluati̇on i̇n vi̇ew of Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish Land Forces Command
dc.subject.ytmTurkish Military Forces
dc.subject.ytmLogistic management
dc.subject.ytm21. century
dc.subject.ytmLogistics
dc.subject.ytmVehicle routing problem
dc.identifier.yokid10064922
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityOSMANİYE KORKUT ATA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid399549
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess