Yabancı dil olarak Türkçe öğretimiyle ilgili haberlere yönelik söylem çözümlemesi: Bir uygulama
dc.contributor.advisor | Yükselir, Ceyhun | |
dc.contributor.author | Keskin, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T14:02:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T14:02:57Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-06-25 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/103257 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, yabancı dil olarak Türkçe öğretimiyle ilgili haberlerdeki söylemler ve söylem oluşturan yapılar incelenmektedir. Bu kapsamda internette yer alan haberler söylem yapılarına göre sınıflandırılmış ve eleştirel söylem çözümlemesiyle analiz edilmiştir.Tezin teorik kısmında, uygulama kısmında analiz edilen söylem yapılarının anlaşılabilmesi için söylem merkezli başlıklarda söylem kavramına yönelik açıklayıcı bilgilerin yanında, Türkçe öğretimi ve medyayla ilgili de açıklayıcı bilgilere yer verilmektedir ve böylece tezde izlenen yol ve incelenen haberlerle ilgili fikir sahibi olunması sağlanmaktadır. Uygulama ve analiz kısmında ise daha önce kategorilendirilen haberler ilgili başlıklar altında haberlerden alıntılarla örneklendirilip analiz edilmekte ve elde edilen bulgular sonuç kısmında değerlendirilip gelecek araştırmalar için önerilerle sunulmaktadır.Anahtar Kelimler: Türkçe öğretimi, Söylem Çözümlemesi, Medya, Haber. | |
dc.description.abstract | In this study, discourses in the news regarding Turkish as a foreign language teaching and structures forming the discourse are investigated. In this sense, the news found in the internet were classified in accordance with discourse structures and were analyzed thorough critical discourse analysis.In the theoretical part of thesis, apart from the information explaining discourse-based titles in order to make the discourse structures analyzed in the treatment understandable, explanatory information about Turkish teaching and media are given and thereby enabling to give insights about the treatment way in the thesis and having idea with analyzed news. In the treatment and analysis part, the news categorized before are analyzed with examples taken from the news and obtained findings are evaluated in the conclusion part and given with suggestions for future research.Keywords: Turkish teaching, Discourse Analysis, Media, News | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Yabancı dil olarak Türkçe öğretimiyle ilgili haberlere yönelik söylem çözümlemesi: Bir uygulama | |
dc.title.alternative | Discourse analysis of news about Turkish as a foreign language teaching: A case study | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-25 | |
dc.contributor.department | Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Media | |
dc.subject.ytm | News | |
dc.subject.ytm | Discourse analysis method | |
dc.identifier.yokid | 10222144 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | OSMANİYE KORKUT ATA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 530734 | |
dc.description.pages | 123 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |