Show simple item record

dc.contributor.advisorYükselir, Ceyhun
dc.contributor.authorKeskin, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-06T14:02:57Z
dc.date.available2020-12-06T14:02:57Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/103257
dc.description.abstractBu çalışmada, yabancı dil olarak Türkçe öğretimiyle ilgili haberlerdeki söylemler ve söylem oluşturan yapılar incelenmektedir. Bu kapsamda internette yer alan haberler söylem yapılarına göre sınıflandırılmış ve eleştirel söylem çözümlemesiyle analiz edilmiştir.Tezin teorik kısmında, uygulama kısmında analiz edilen söylem yapılarının anlaşılabilmesi için söylem merkezli başlıklarda söylem kavramına yönelik açıklayıcı bilgilerin yanında, Türkçe öğretimi ve medyayla ilgili de açıklayıcı bilgilere yer verilmektedir ve böylece tezde izlenen yol ve incelenen haberlerle ilgili fikir sahibi olunması sağlanmaktadır. Uygulama ve analiz kısmında ise daha önce kategorilendirilen haberler ilgili başlıklar altında haberlerden alıntılarla örneklendirilip analiz edilmekte ve elde edilen bulgular sonuç kısmında değerlendirilip gelecek araştırmalar için önerilerle sunulmaktadır.Anahtar Kelimler: Türkçe öğretimi, Söylem Çözümlemesi, Medya, Haber.
dc.description.abstractIn this study, discourses in the news regarding Turkish as a foreign language teaching and structures forming the discourse are investigated. In this sense, the news found in the internet were classified in accordance with discourse structures and were analyzed thorough critical discourse analysis.In the theoretical part of thesis, apart from the information explaining discourse-based titles in order to make the discourse structures analyzed in the treatment understandable, explanatory information about Turkish teaching and media are given and thereby enabling to give insights about the treatment way in the thesis and having idea with analyzed news. In the treatment and analysis part, the news categorized before are analyzed with examples taken from the news and obtained findings are evaluated in the conclusion part and given with suggestions for future research.Keywords: Turkish teaching, Discourse Analysis, Media, Newsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleYabancı dil olarak Türkçe öğretimiyle ilgili haberlere yönelik söylem çözümlemesi: Bir uygulama
dc.title.alternativeDiscourse analysis of news about Turkish as a foreign language teaching: A case study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-25
dc.contributor.departmentTürk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmNews
dc.subject.ytmDiscourse analysis method
dc.identifier.yokid10222144
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityOSMANİYE KORKUT ATA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid530734
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess