Dört rotorlu insansız hava aracının (Quadrotor) farklı hava koşullarındaki davranışı üzerine bir inceleme
dc.contributor.advisor | Özşahin, Metin | |
dc.contributor.author | Bulut, Emir | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T14:02:01Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T14:02:01Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-29 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/103230 | |
dc.description.abstract | Geçmişte daha çok askeri alanda kullanılan insansız hava aracı (İHA) gelişen teknolojiyle birlikte günümüzde birçok alanda kullanılmaya başlamıştır. Kargo taşımacılığı, trafik kontrolü, coğrafi bilgi sistemleri, tarım ve kişisel alanlar başta olmak üzere; sınır devriyeleri, arama kurtarma faaliyetleri, hasar tespiti ve benzeri alanlar bunlardan bazılarıdır. Özellikle sivil alanda hobi ve ticari amaçla kullanımının birçok ülkede yaygınlaşması bilinirliğini artırmış, geleceğin yenilikçi teknolojileri arasındaki yerini almasını sağlamıştır. Bu çalışmada; dört rotorlu insansız hava aracı (Quadrotor) için yapılan çalışmaların büyük bölümünü laboratuvar ortamındaki simülasyonlar ve kontrolcü algoritmalarının oluşturduğu gözlemlenmiştir ve bu gözlemden yola çıkarak Quadrotor'un değişken hava koşullarındaki uçuş parametreleri incelenmiştir.Çalışmada, Quadrotor'un her bir rotorunun devir bilgisi ile batarya güç tüketimi ve dış ortam uçuşlarında alınan veriler, karşılaştırmalı hava koşullarınca incelenmiştir. | |
dc.description.abstract | Unmanned aerial vehicle was used particularly in the military field in the past, however with the development of technology, it's being used in so many different fields. It is used mainly in cargo transportation, traffic checking, geographic information systems, agriculture and personal fields and besides these fields, it is also used in border patrol, search and rescue operations, loss assessment and so on. The usage of unmanned aerial vehicle in civil life with commercial purposes and as a hobby in many countries has risen the recognition of it and these allow it to take part in innovative technologies.In this study, it is observed that most of the studies for four rotor unmanned aerial vehicle (Quadrotor) are formed by the simulations in laboratory environments and controller algorithms. Based on this observation, the changeable flight parameters of Quadrotor were examined.In this study, the speed information of each rotor of Quadrotor and the data obtained from battery power consumption and outdoor flights were examined by comparative weather conditions. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Mühendislik Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Engineering Sciences | en_US |
dc.subject | Sivil Havacılık | tr_TR |
dc.subject | Civil Aviation | en_US |
dc.title | Dört rotorlu insansız hava aracının (Quadrotor) farklı hava koşullarındaki davranışı üzerine bir inceleme | |
dc.title.alternative | A study about behavior of four rotors ummanned aerial vehicle (Quadrotor) in the different weather conditions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-29 | |
dc.contributor.department | Yönetim Bilişim Sistemleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Civil aviation | |
dc.subject.ytm | Unmanned aerial vehicle | |
dc.identifier.yokid | 10278763 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | OSMANİYE KORKUT ATA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 585454 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Yönetim Bilişim Sistemleri Bilim Dalı |