Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Şaban
dc.contributor.authorKutlu, Çağri
dc.date.accessioned2020-12-06T13:59:04Z
dc.date.available2020-12-06T13:59:04Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/103152
dc.description.abstractGünümüzde otobüslerin hemen hemen hepsinde klima sistemleri mevcuttur. Otobüs klima sistemlerinde kullanılan kompresör, otobüs motoruna bağlı bir kasnak ile tahrik edilmektedir. Ancak bu durum motora fazladan bir yük getirmektedir ve yakıt tüketimini arttırmaktadır. Otobüslerdeki klimaların soğutma etkinliklerinin arttırılması ile sistemde yakıt tüketiminin azaltılması sağlanabilecektir. Klima etkinliğinin arttırılmasına yönelik çalışmalardan birisi genleşme valfi yerine iki fazlı ejektörün kullanılmasıdır. Böylece genleşme valfinde kaybolan işin geri dönüşümü sağlanacak ve bu iş ile kompresörün harcayacağı iş azalacak ve böylelikle sistemin soğutma etkinliği (COP) artacaktır. Bu çalışmada, günümüzde taşıt iklimlendirme sistemlerinde yaygın olarak kullanılan soğutucu akışkan R134a ile çalışan ve klasik çevrimden farklı olarak genleşme valfi yerine iki fazlı ejektör kullanılan sistemin çeşitli parametrelere göre analizi yapılacaktır. Ayrıca, son zamanlarda küresel ısınma ile ilgili kaygıların artması ile birlikte, yapay soğutucu akışkanların küresel ısınmaya neden oldukları bilindiğinden, taşıt iklimlendirme sistemlerinin yapay soğutucu akışkanlar yerine R744 (CO2) gibi doğal soğutucu akışkanların kullanılmasına dönüşün başlamasından dolayı, R744 ile çalışan ve klasik çevrimden farklı olarak genleşme valfi yerine iki fazlı ejektör kullanılan sisteminde çeşitli parametrelere göre analizi yapılacaktır.
dc.description.abstractNearly in all of today's buses and midibuses, air-conditioning systems are available. Compressor of the air-conditioning system is driven by pulley connected to the engine shaft. Due to the extra load on the engine, fuel consumption is increased. As a result of increasing COP, it's possible to use smaller size of air conditioner elements and decrease of fuel consumption. COP of the air conditioning system can be increased by using two phase ejector. So expansion loses in expension valve can be recovered and this yields decrease of compressor work, thus COP would be increased. In scope of this study, firstly, two-phase ejector refrigeration cycle operating with R134a is analyzed for the bus air conditioning with different parameters. In addition to this, increasing concers about global warming and it's known that artificial refrigerants causes to this, natural refrigerants like R744 (CO2), started to replace artificial refrigerants. So two-phase ejector refrigeration cycle operating with R744 is also analyzed for the bus air conditioning system.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleR134a ve R744 ile çalışan otobüs klimalarında iki fazlı ejektörün genleşme valfi olarak kullanılması durumunda sistemin çeşitli parametrelere göre analizi
dc.title.alternativeThe analysis of bus refrigeration system working with R134a and R744 refrigerants according to different parameters in case of using two-phase ejector as expansion valve
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10085317
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityOSMANİYE KORKUT ATA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid423988
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess