Show simple item record

dc.contributor.advisorDemir, Ahmet
dc.contributor.authorOvali, Mesut
dc.date.accessioned2020-12-06T13:58:22Z
dc.date.available2020-12-06T13:58:22Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-09-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/103131
dc.description.abstractÖzellikle son otuz yılda esnek üst yapı temellerinin geosentetiklerle güçlendirilmesi hızla yaygınlaşmıştır. Geosentetiklerle güçlendirmenin kaplama performansını iyileştirdiği bilinmesine karşın güçlendirmeyi sağlayan mekanizmalar ve durumlar hala açık değildir. Bu çalışmada, zayıf zemin üzerine geosentetiklerle güçlendirilmiş temel dolgusuna sahip yol kaplamalarında, trafik yükleri altında yapılan arazi deneyleri ile güçlendirmenin etkileri araştırılmıştır. Geosentetiklerin temel malzemesini yanal olarak sınırlandırması ile malzemenin hapsedilmesi sonucunda kaplamanın performansını iyileştirdiği düşünülmektedir. Arazi deneyi sonuçlarından zayıf zeminler üzerine inşa edilen granüler dolgu tabakalarında geosentetiklerle güçlendirmenin teker izinin azaltılmasında iyi bir yöntem olduğu görülmüştür. Ancak, inşa edilen yol kesitlerinde donma çözünme döngüsü sonrasında ve uzun dönem daha yüksek trafik yükleri altında da gözlem yapılması gerekmektedir.
dc.description.abstractThe use of geosynthetics as reinforcement for the base layer of flexible pavement systems has grown steadily over the past thirty years. Although geosynthetic reinforcements can lead to improved pavement performance, the specific conditions or mechanisms that enable and govern the reinforcement are unclear, largely remaining unidentified and unmeasured. In this study, the assessment of the effect of geosynthetics on the pavement structural that is reinforced granular fill layer over soft clay soil, section's ability to support traffic loads were investigated using field tests. The improved performance of pavements due to addition of geosynthetics was attributed to the ability of geosynthetics to laterally restrain the base course material, thereby providing a confinement effect to the pavement. The results of the field tests show that mechanical reinforcement as is an effective method in reducing rutting and repairing granular fill layer overlying soft subgrade. However, additional monitoring of the constructed test section is needed to verify the long term performance and evaluate the effect of higher traffic load and freeze-thaw cycles.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleYumuşak kil zemin üzerine inşa edilen geosentetiklerle güçlendirilmiş yol dolgusu üzerinde arazi deneylerinin yapılması
dc.title.alternativeFull-scale field tests on geosynthetic reinforced roads on soft subgrade
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-29
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSoft soil
dc.identifier.yokid10126300
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityOSMANİYE KORKUT ATA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid446591
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess