Show simple item record

dc.contributor.advisorSarı, Enver
dc.contributor.authorAksel, Neslihan
dc.date.accessioned2020-12-06T13:45:52Z
dc.date.available2020-12-06T13:45:52Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-11-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/102960
dc.description.abstractBu çalışma ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılık düzeyi ile öz denetim becerileri ve sosyal eğilimler arasındaki ilişkilerin belirlenmesini ve dijital oyun bağımlılığı, öz denetim becerisi ve sosyal eğilimlerin demografik özelliklere göre nasıl farklılaştığının ortaya konulmasını amaçladığından ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Ordu ili Ünye ilçe merkezindeki devlet ortaokullarının 7. sınıflarına devam eden 80'i kız, 88'i erkek olan 168 öğrenci oluşturmaktadır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz yöntemi esas alınmıştır. Bu çalışmada SPSS 15.0 programı yardımıyla veriler analiz edilmiş ve dağılımın özellikleri incelendikten sonra frekans/yüzde hesaplamaları, bağımsız t testi, tek faktörlü varyans analizi (ANOVA), Shapiro-Wilks W Testi ve Kolmogorov-Smirnov (K-S) testleri uygulanmıştır. Sonuç olarak; araştırmaya katılan ortaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılık düzeyleri ile öz denetim becerileri ve sosyal eğilimleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ancak dijital oyun bağımlılığının öz denetim becerilerin alt boyutları olan öz denetim başarısı ve öz denetim yeterliliklerini negatif yönde düşük düzeyde yordadığı görülmüştür. Ayrıca dijital oyun bağımlılığı ile sosyal eğilimlerin alt boyutu olan şiddet eğilimi arasında pozitif yönde düşük düzeyde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen bulgulara dayanılarak önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Dijital Oyun, Bağımlılık, Öz Denetim, Sosyal Eğilim.
dc.description.abstractRelational scanning model was used for this research as it aims to identify the relationship between digital game addiction of secondary school students and their both self-control and social tendency, and also to reveal how digital game addiction, self-control and social tendency changes according to the demeographical qualities. The work group of this research is composed of 168 students -80 girls and 88 boys- studying at 7th grades of public schools in Ünye city of Ordu province in the 2017-2018 academic year. Descriptive analyzing method is based on to analyze the data. The data were analyzed by the help of the programme SPSS 15.0 in this research and after analyzing the qualities of distribution, frequency/percentage calculation, independent t test, single factoral variance analysis (ANOVA) , Shapiro-Wilks W test and Kolmogorov-Smirnov (K-S) tests were applied. As a result, it is concluded that there is statistically no meaningful relationship between digital game addiction level,self-control abilities and social tendencies of the secondary school students who attended to this research. However, it is predicted that digital game addiction affects self-control success and self-control sufficiency which are sub-dimensions of self-control abilities, negatively and in a low level. Also, it is concluded that there is a statistically meaningful relationship between digital game addiction and violence tendency, which is a sub-dimension of social tendencies, positively and in a low level. Relying on the data, some suggestions are given.Key words: digital game, addiction, self-control, social tendency.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin dijital oyun bağımlılığı ile öz denetim ve sosyal eğilimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalyzing the relationship between the digital game addiction of secondary school students and their both self-control and social tendency
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-15
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGames
dc.subject.ytmComputer games
dc.subject.ytmDigital games
dc.subject.ytmDependency
dc.subject.ytmAutocontrol
dc.subject.ytmSocial tendency
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.identifier.yokid10206299
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORDU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid517664
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess