Show simple item record

dc.contributor.advisorKuruyer, Hayriye Gül
dc.contributor.authorAydoğan Belen, Neşe
dc.date.accessioned2020-12-06T13:44:51Z
dc.date.available2020-12-06T13:44:51Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-10-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/102930
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerininkullandıkları matematiksel dilin incelenmesidir. Araştırma, iç içe geçmiş çokludurum deseniyle yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 eğitimöğretim yılında Ordu ili Altınordu ilçesi kapsamında aynı okul bölgesinden, farklıüç ilkokulda öğrenim gören 86 kız, 64 erkek öğrenci olmak üzere toplamda 150dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır.Araştırma kapsamında veriler araştırmacı tarafından geliştirilen'Matematiksel Dil Kullanım Envanteri' aracılığıyla toplanmıştır. Bu envanterproblem çözme ve problem kurma olmak üzere iki boyuttan oluşmaktadır. Veritoplama aracından elde edilen veriler iki aşamada değerlendirilmiştir. Birinciaşamada öğrencilerin 'Matematiksel Dil Kullanım Envanteri'nden elde ettikleripuanları belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen 'Dereceli PuanlamaAnahtarı' kullanılmıştır. İkinci aşamada ise tüm veriler betimsel analiz kullanılarakdeğerlendirilmiştir.Araştırmanın sonuçları değerlendirildiğinde, öğrencilerin matematiksel dilpuan ortalamasının orta seviyede olduğu görülmüştür. Düşük seviyeli öğrencilerinmatematiksel dili başarılı bir şekilde kullanamadıkları görülmüştür. Orta seviyeliöğrencilerin matematiksel sözel ve sembolik dili çoğunlukla başarılı bir şekildekullandıkları, görsel dili kullanma konusunda zorlandıkları sonucuna ulaşılmıştır.Yüksek seviyeli öğrencilerin matematiksel dili başarılı bir şekilde kullandıklarıaraştırmanın bir diğer sonucudur. Elde edilen sonuçlara göre, matematiksel dilkullanımın öğrenciden öğrenciye farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır
dc.description.abstractThe main purpose of the study is to investigate the mathematical languageused by fourth grade students in primary school. The current study employed theembedded multi-case design. The study group of the current research is comprisedof 150 fourth grade students (86 girls and 64 boys) attending three differentelementary schools located in the same school district of Altınordu province in thecity of Ordu in the 2016-2017 school year.The data of the current study were collected using the `MathematicalLanguage Use Inventory` developed by the researcher. This inventory consists oftwo dimensions: problem solving and problem posing. The data collected throughthe data collection tool were evaluated in two stages. In the first stage, a `rubric`was used to determine the scores taken by the students from the `MathematicalLanguage Use Inventory`. In the second stage, these data were analyzed by meansof descriptive analyses.When the results of the study were evaluated the participating students'mean mathematical language score was found to be at the medium level. Thestudents with low achievement were found not to be good at using mathematicallanguage. The students with medium achievement were found to be usingmathematical verbal and symbolic language mostly successfully, yet to beexperiencing difficulty in using visual language. The students with highachievement were found to be using math language successfully. According to thefindings, the use of math language varies from student to studenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin kullandıkları matematiksel dilin incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of mathematical language of used by fourth grade students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-23
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmMathematical language
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmProblem posing
dc.identifier.yokid10229826
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORDU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid542255
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess