İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin kullandıkları matematiksel dilin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Kuruyer, Hayriye Gül | |
dc.contributor.author | Aydoğan Belen, Neşe | |
dc.date.accessioned | 2020-12-06T13:44:51Z | |
dc.date.available | 2020-12-06T13:44:51Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-10-23 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/102930 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerininkullandıkları matematiksel dilin incelenmesidir. Araştırma, iç içe geçmiş çokludurum deseniyle yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 eğitimöğretim yılında Ordu ili Altınordu ilçesi kapsamında aynı okul bölgesinden, farklıüç ilkokulda öğrenim gören 86 kız, 64 erkek öğrenci olmak üzere toplamda 150dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır.Araştırma kapsamında veriler araştırmacı tarafından geliştirilen'Matematiksel Dil Kullanım Envanteri' aracılığıyla toplanmıştır. Bu envanterproblem çözme ve problem kurma olmak üzere iki boyuttan oluşmaktadır. Veritoplama aracından elde edilen veriler iki aşamada değerlendirilmiştir. Birinciaşamada öğrencilerin 'Matematiksel Dil Kullanım Envanteri'nden elde ettikleripuanları belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen 'Dereceli PuanlamaAnahtarı' kullanılmıştır. İkinci aşamada ise tüm veriler betimsel analiz kullanılarakdeğerlendirilmiştir.Araştırmanın sonuçları değerlendirildiğinde, öğrencilerin matematiksel dilpuan ortalamasının orta seviyede olduğu görülmüştür. Düşük seviyeli öğrencilerinmatematiksel dili başarılı bir şekilde kullanamadıkları görülmüştür. Orta seviyeliöğrencilerin matematiksel sözel ve sembolik dili çoğunlukla başarılı bir şekildekullandıkları, görsel dili kullanma konusunda zorlandıkları sonucuna ulaşılmıştır.Yüksek seviyeli öğrencilerin matematiksel dili başarılı bir şekilde kullandıklarıaraştırmanın bir diğer sonucudur. Elde edilen sonuçlara göre, matematiksel dilkullanımın öğrenciden öğrenciye farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır | |
dc.description.abstract | The main purpose of the study is to investigate the mathematical languageused by fourth grade students in primary school. The current study employed theembedded multi-case design. The study group of the current research is comprisedof 150 fourth grade students (86 girls and 64 boys) attending three differentelementary schools located in the same school district of Altınordu province in thecity of Ordu in the 2016-2017 school year.The data of the current study were collected using the `MathematicalLanguage Use Inventory` developed by the researcher. This inventory consists oftwo dimensions: problem solving and problem posing. The data collected throughthe data collection tool were evaluated in two stages. In the first stage, a `rubric`was used to determine the scores taken by the students from the `MathematicalLanguage Use Inventory`. In the second stage, these data were analyzed by meansof descriptive analyses.When the results of the study were evaluated the participating students'mean mathematical language score was found to be at the medium level. Thestudents with low achievement were found not to be good at using mathematicallanguage. The students with medium achievement were found to be usingmathematical verbal and symbolic language mostly successfully, yet to beexperiencing difficulty in using visual language. The students with highachievement were found to be using math language successfully. According to thefindings, the use of math language varies from student to student | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin kullandıkları matematiksel dilin incelenmesi | |
dc.title.alternative | The investigation of mathematical language of used by fourth grade students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-10-23 | |
dc.contributor.department | Temel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary schools | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.subject.ytm | Mathematical language | |
dc.subject.ytm | Problem solving | |
dc.subject.ytm | Problem posing | |
dc.identifier.yokid | 10229826 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ORDU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 542255 | |
dc.description.pages | 129 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |