Show simple item record

dc.contributor.advisorYavuz, Cavit
dc.contributor.authorAri, Hicret
dc.date.accessioned2020-12-06T13:44:25Z
dc.date.available2020-12-06T13:44:25Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/102918
dc.description.abstractKomedi tarihte alt sınıfların bir eğlence türü olarak ortaya çıkmıştır. Bu eğlence türü zamanla şekillenerek, kendine özgü çizgiler ve olgular belirleyerek etkinliğini sürdürmeye devam etmiştir. Güldürü türü gelişimini artırdıkça sadece alt sınıfların değil, herkesin eğlendiği, benimsediği bir tür haline gelmiştir. Tiyatrolarda, romanlarda ve hikâyelerdeki güldürü, zaman içerisinde kendini sinemada da göstermeye başlamıştır. Filmlerde kullanılmaya başlayan güldürü türü zamanla amaç ve araç olarak etkinliğini artırmaya devam etmiştir. Günümüz dünya sinemasında çekilen güldürü filmleri insanları eğlendirirken düşündürmeyi de hedeflemektedir. Bu anlayış ülkemiz sinemasında da aynı etkiyi göstermiş, bu doğrultuda filmler çekilmiştir. Türkiye sinema tarihinde önemli bir yeri olan Yeşilçam sinemasında çekilen komedi filmleri, zamanla birçok yönetmen tarafından bir mesaj içeriği olarak seyirciye sunulmaya başlamıştır. Yeşilçam sinemasının en önemli yönetmenlerinden biri olan Ertem Eğilmez, bu anlamda en güzel örnekleri seyirciye sunan isimlerdendir. Çalışmanın ana konusunu birçok filmlerinde güldürürken düşündüren, eleştiren, vermek istediği mesajı güldürü türünü kullanarak izleyiciye aktaran Ertem Eğilmez sineması oluşturmaktadır. Çalışmamızda yöntem olarak içerik analizi yönteminden faydalanılmıştır. Ertem Eğilmez'in; Sev Kardeşim, Mavi Boncuk, Salak Milyoner, Köyden İndim Şehre, Hababam Sınıfı, Süt Kardeşler, Gülen Gözler, Erkek Güzeli Sefil Bilo, Banker Bilo, Namuslu filmlerinin içerik analizi gerçekleştirilerek; Ertem Eğilmez'in çektiği güldürü filmlerinde verilen toplumsal ve siyasal eleştirel mesajların çözümlenmesi amaçlanmaktadır.
dc.description.abstractComedy has emerged as a kind of entertainment of subclasses in history. This type of entertainment was shaped over time and continued to be effective by identifying unique lines and facts. As the genre of laughter increases its development, it has become a kind that it adopts, not only the lower classes, but also everyone. In theaters, novels and stories, laughter started to show itself in cinema. The type of laughter that began to be used in films continued to increase its effectiveness as a tool and purpose over time. The laughter films taken in today's world cinema aim to make people think while they entertain people. This understanding has the same effect in our country's cinema and films have been taken accordingly. Yeşilçam comedy films shot in Turkey has an important place in the history of cinema, the audience began to be offered a post as director of content by many times. Ertem Eğilmez, one of the most important directors of Yeşilçam cinema, is one of the most beautiful examples in this sense. The main subject of the study is Ertem Eğilmez, who makes the laughter of many films suggesting, criticizing and conveying the message to the audience using the type of laughter. Content analysis method was used as method in our study. Ertem Eğilmez; Sev Brother, Blue Beads, Salak Millionaire, Village to Indim City, Hababam Class, Milk Brothers, Smiley Eyes, Miss Miss Miserable Bilo, Banker Bilo, Honorable films are analyzed content; It is aimed to analyze social and political critical messages given by Ertem Eğilmez.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.titleErtem Eğilmez komedi filmlerinde toplumsal ve siyasal mesajlar
dc.title.alternativeErtem Eği̇lmez comedy films social and political messages
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-04
dc.contributor.departmentSinema Televizyon Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10235396
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORDU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid606885
dc.description.pages135
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess