Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzmutlu, Aytaç
dc.contributor.authorKandemir, Selim
dc.date.accessioned2020-12-06T13:43:39Z
dc.date.available2020-12-06T13:43:39Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/102895
dc.description.abstract90'lı yılların başından itibaren Dünyada ve Türkiye'de kullanım alanları genişlemekte olan internet ile iletişim araçları da farklılıklar göstermeye başlamıştır. Kurum ve kuruluşlar bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan bu gelişmeleri yakından takip etmeye ve hedef kitleleri doğrultusunda stratejiler geliştirmeye başlamışlardır. Bu çalışmada, Türkiye'de bulunan Yükseköğretim Kurumuna bağlı devlet ve vakıf üniversitelerinin sosyal medya hesapları üzerinden yapılan paylaşımları karşılaştırmalı olarak inceleyerek kullanım düzeylerini ve farklılıkları ortaya koymaya çalışılmıştır. Çalışmada örneklemi oluşturan 33 üniversitenin web sayfaları üzerinden ulaşılmaya çalışılan sosyal medya hesaplarından Kasım 2018 ile Şubat 2019 tarihleri arasında yapmış oldukları paylaşımlar içerik çözümlemesi yöntemiyle analiz edilmiştir. Üniversitelerin yeni medya araçlarından olan sosyal medya kullanım amacı, sıklığı, hedef kitlesi ve paylaşım içerikleri hakkında bilgiler ortaya konulmuştur.Örneklemi oluşturan devlet ve vakıf üniversitelerinin sosyal medya kullanımları incelendiğinde, birden fazla sosyal medya platformunu kullanan devlet ve vakıf üniversiteleri olduğu gibi, yalnızca tek platformda varlık gösteren üniversitelere de rastlanılmıştır.
dc.description.abstractWith the Internet which has been started being used since 1900s and whose usage areas have been expanding in the world and Turkey, communication tools have differentiated as well. Institutions and organizations have also began to follow the advancements closely and developed new strategies in line with the target groups. In the study, the sharings on social media accounts of state and foundation universities belonging to Turkish Higher Authority have comparatively been examined and the level of use and differences have been reported. The sharings of the sample 33 universities which announced on social media between the dates November 2018 and February 2019 have been examined in context and analysed. The information about purpose, frequency, target groups of social media use as a new media means of universities have been displayed. When analysed, social media use of the universities it has been reviewed that some state and foundation universities use more than one social media tool as well.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleTürkiye`de devlet ve vakıf üniversitelerinde sosyal medya kullanımı
dc.title.alternativeThe usage of social media in the state and private universities in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-18
dc.contributor.departmentSinema Televizyon Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10191320
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORDU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid575426
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess