Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzsoy, Gökhan
dc.contributor.authorMidilli, Muhammed
dc.date.accessioned2020-12-06T13:43:27Z
dc.date.available2020-12-06T13:43:27Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/102889
dc.description.abstractÖZETÖZEL YETENEKLİ İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN YARATICI DÜŞÜNME BECERİLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİMidilli, Muhammed Yüksek Lisans Tezi, Temel Eğitim Anabilim Dalı, Sınıf Eğitimi Bilim Dalı Tez Danışmanı: Doç. Dr. Gökhan ÖZSOY Mayıs- 2019Sayfa Sayısı: 145 Bu araştırma, özel yetenekli ilkokul öğrencilerinin yaratıcı düşünme becerilerini bazı değişkenlere göre incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2016-2017 eğitim/öğretim yılında Ordu ilinde eğitimine devam etmekte olan özel yetenekli 83 öğrenci (2. 3. ve 4. sınıflar) ile yürütülmüştür. Çalışmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Torrance Yaratıcı Düşünme Testi Şekilsel A Formu uygulanmış olup, öğrencilerin kişisel özelliklerini belirlemek için araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22.0 istatistik programı kullanılmış ve normal dağılım kontrolü Kolmogorov-Smirnov testi ile yapılmıştır. Dağılımın özellikleri incelendikten sonra veriler, Bağımsız t-Testi, Tek Faktörlü Varyans Analizi (ANOVA) ve Post Hoc-Tukey Testi ile analiz edilmiştir. Verilerin analizinde ve sonuçların yorumlanmasında %5 anlamlılık düzeyi dikkate alınmıştır. Yapılan araştırma sonucunda öğrencilerin Torrance Yaratıcı Düşünce Testi Şekilsel A Ölçeği'nden elde ettiği puanlarla özel yeteneklilik alanları, okul öncesi eğitim alma durumu, sınıf ve yaş düzeyleri arasında anlamlı fark bulunmuştur. Bununla birlikte öğrencilerin Torrance Yaratıcı Düşünce Testi Şekilsel A Ölçeği'nden aldıkları puanlarla cinsiyet, anne baba eğitim düzeyi, aile gelir durumu, kardeş sayısı, doğum sırası, okul türü ve anne baba yaşı arasında anlamlı bir fark bulunmadığı tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Yaratıcı düşünme, üstün yetenekli, özel yetenekli, torrance yaratıcı düşünme testi, bilim ve sanat merkezi.
dc.description.abstractABSTRACTINVASTIGATION OF GIFTED PRIMARY SCHOOL STUDENTS' CREATIVE THINKING SKILLS IN TERMS OF SOME VARIABLESMidilli, MuhammedM. A. Thesis, Department of Primary EducationSupervisor: Assoc. Prof. Dr. Gökhan ÖZSOYMay- 2019Number of pages: 145This study was carried out to examine the creative thinking skills of gifted primary school students according to some variables. The study was carried out with 83 high school students (2nd, 3rd and 4th grades) who are continuing their education in Ordu in 2016-2017 academic year. Descriptive screening model was used in this study. Torrance Creative Thinking Test Figure A was used as data collection tool and personal information form prepared by the researcher was used to determine the personal characteristics of students. SPSS 22.0 statistical program was used to analyze the data and normal distribution control was done by Kolmogorov-Smirnov test. After examining the characteristics of the distribution, the data were analyzed by Independent t-Test, Single Factor Analysis of Variance (ANOVA) and Post Hoc-Tukey Test. In the analysis of the data and the interpretation of the results, 5% significance level was taken into consideration.At the end of the research, it was found that there was a significant difference between the scores obtained from Torrance Creative Thinking Test and Shape-A Scale and superior ability areas, pre-school education level and class and age levels. In addition, it was found that there was no significant difference between the students' Torrance Creative Thought Test and the Scale A Scale for their gender, parental education level, family income, number of siblings, number of births, type of school and parents' age.Keywords: Creative thinking, gifted, talented, torrance creative thinking test, science and art center.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖzel yetenekli ilkokul öğrencilerinin yaratıcı düşünme becerilerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi
dc.title.alternativeInvastigation of gifted primary school students' creative thinking skills in terms of some variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-21
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCreative thinking
dc.subject.ytmChild-gifted
dc.identifier.yokid10258236
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORDU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid580025
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess