Show simple item record

dc.contributor.advisorAydar, Deniz
dc.contributor.authorElkaya, Hakan
dc.date.accessioned2020-12-06T13:43:05Z
dc.date.available2020-12-06T13:43:05Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/102878
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, Türkiye'de kullanılan kanun metotlarının detaylı olarak incelenmesi ve bu metotların birbirleriyle olan benzerlik ve farklılıkların ortaya koyulmasıdır.Araştırma, betimsel bir çalışmadır. Literatür taraması modeli kullanılmıştır.Araştırmada kanun metotlarında; kanun sazının tarihsel gelişim süreci ve fiziki yapısına yönelik bilgiler, kullanılan makam, usûl, kanun tekniğine yönelik etüt, eser örneklemleri incelenmiştir. Bunun yanı sıra icrada üst düzey performans sergileyen kanun icracıları ve çalgı yapımcıları hakkında da bilgiler verilmiştir.Kanun öğretiminde kullanılan araç ve gereçlerin tanıtımı yapılarak akort sistemine yönelik bilgilendirmeye de yer verilmiştir. İncelenen metotlarda işitsel ve görsel öğelerin fazla kullanılmadığı, belli başlı makamlarla sınırlandırıldığı, arpej tekniğine yönelik çalışmalara fazlaca yer verilmediği, repertuar açısından da sınırlı örneklerin olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kanun, Kanun Metodu, Tarihsel Gelişim Süreci.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the qanun methods in detail in Turkey and present the similarities and differences of these methods.The study is a descriptive research. Literature review model was used.The historical development process and information about physical structure of the qanun, the mode that was used,the method (tempo), study, work of art samples about qanun technique were investigated in this study. Besides, information was given about the qanun performers who overperform and musical instrument manufacturers.Information about chord system was also included by introducing materials which are used in qanun education. It was inferred that in examined studies audio visual aids weren't much used, they are restricted by main modes and don't consist many studies about rolled chord technique, there are limited samples in terms of reportary as well.Key Words: Qanun, qanun method, historical development process.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleKanun eğitiminde kullanılan metot kitaplarının karşılaştırmalı incelenmesi
dc.title.alternativeComparative analysis of method books used in qanun education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-05
dc.contributor.departmentMüzik Anasanat Dalı
dc.identifier.yokid10278550
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityORDU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid588640
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess